Učivo o rodině v primární škole
Teaching about family at primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/22176Identifikátory
SIS: 83695
Kolekce
- Kvalifikační práce [19351]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
17. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Moje diplomová práce se zabývá výukou prvouky v prvním ročníku ZŠ, konkrétně tématem rodina. Teoretické část obsahuje definicí pojmu rodina, její funkce, modely, historický vývoj a také analýzu vybraných učebnic, jak je v nich téma rodina zpracováno. V empirické části své práce vycházím z teoretických poznatků a metodou kvalitativního výzkumu (případovou studií) detailně monitoruji průběh tří vyučovacích jednotek v konkrétní třídě konkrétní paní učitelkou. Důležitý mi připadá také rozhovor o odučených hodinách s paní učitelkou i s autorkou učebnice. Závěrem srovnávám pojetí výuky autorů učebnice a paní učitelky a uvádím několik doporučení pro zkvalitnění výuky.
My dissertation deals with educational area Humans and their world in the first grade of primary school, specifically the family. The theoretical part contains definition of the term family, its function, models, historical development and also analysis of certain textbooks - how the family topic is processed. In practical part I draw from theoretical pieces of knowledge and I monitor in detail the process of three lessons, within specific class taught by specific teacher, using the case study method. The interview with the teacher and the author of the textbook is also important. At the end of my dissertation I compare the textbook authors' and teacher's conception of this educational area and provide several pieces of advice to improve the lessons.