Zobrazit minimální záznam

Meaning of verbs for spatial orientation of children aged 45 - 60 months
dc.contributor.advisorKaslová, Michaela
dc.creatorLandrová, Lenka
dc.date.accessioned2017-04-19T14:25:34Z
dc.date.available2017-04-19T14:25:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/22171
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá verbální komunikací u dětí ve věku 45 - 60 měsíců v souvislosti s dynamickou prostorovou orientací. Slovesa vystihující prostorové změny jsou běžně používána ve školních úlohách / slovních úlohách na 1. stupni základní školy. Diplomová práce sleduje možnosti / úskalí přípravy dítěte na tyto situace. Cílem práce je na základě pozorování a laboratorního experimentu zjistit: a, která slovesa, resp. skupiny sloves popisující prostorové změny mají děti předškolního věku v aktivní / pasivní slovní zásobě b, za jakých okolností na ně reagují a jak, resp. jak jim rozumějí c, jak je dovedou graficky kódovat / grafický záznam dekódovat. Komunikace týkající se dynamické prostorové orientace probíhá na třech úrovních: na úrovni manipulace, kineze a na úrovni grafické.cs_CZ
dc.description.abstractDiploma thesis deals with verbal communication of children aged 45 - 60 months within the context of dynamic spatial orientation. Verbs describing area variances are commonly used in mathematic word problems at primary schools. The diploma thesis monitors the possibilities / difficulties of preschool education to prepare children to manage such situations. The methods used in the research are observation and lab experiment. The purpose of the work is to learn: a, which verbs, or groups of verbs describing area variances are part of passive / active language vocabulary of pre-school children b, under which circumstances children react to the verbs stated above, and how they understand them c, how children are able to code the verbs grafically / decode the graphic code. The communication connected with dynamic spatial orientation is presented at three levels: at the level of manipulation, kinesis and the graphic level.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleVýznam sloves pro orientaci v prostoru u dětí ve věku 45 - 60 měsícůcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-05-28
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId87921
dc.title.translatedMeaning of verbs for spatial orientation of children aged 45 - 60 monthsen_US
dc.contributor.refereeMošna, František
dc.identifier.aleph001376871
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogika předškolního věkucs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogy of Pre-School Ageen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogika předškolního věkucs_CZ
uk.degree-discipline.enPedagogy of Pre-School Ageen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá verbální komunikací u dětí ve věku 45 - 60 měsíců v souvislosti s dynamickou prostorovou orientací. Slovesa vystihující prostorové změny jsou běžně používána ve školních úlohách / slovních úlohách na 1. stupni základní školy. Diplomová práce sleduje možnosti / úskalí přípravy dítěte na tyto situace. Cílem práce je na základě pozorování a laboratorního experimentu zjistit: a, která slovesa, resp. skupiny sloves popisující prostorové změny mají děti předškolního věku v aktivní / pasivní slovní zásobě b, za jakých okolností na ně reagují a jak, resp. jak jim rozumějí c, jak je dovedou graficky kódovat / grafický záznam dekódovat. Komunikace týkající se dynamické prostorové orientace probíhá na třech úrovních: na úrovni manipulace, kineze a na úrovni grafické.cs_CZ
uk.abstract.enDiploma thesis deals with verbal communication of children aged 45 - 60 months within the context of dynamic spatial orientation. Verbs describing area variances are commonly used in mathematic word problems at primary schools. The diploma thesis monitors the possibilities / difficulties of preschool education to prepare children to manage such situations. The methods used in the research are observation and lab experiment. The purpose of the work is to learn: a, which verbs, or groups of verbs describing area variances are part of passive / active language vocabulary of pre-school children b, under which circumstances children react to the verbs stated above, and how they understand them c, how children are able to code the verbs grafically / decode the graphic code. The communication connected with dynamic spatial orientation is presented at three levels: at the level of manipulation, kinesis and the graphic level.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013768710106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV