dc.contributor.advisor | Kaslová, Michaela | |
dc.creator | Landrová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-04-19T14:25:34Z | |
dc.date.available | 2017-04-19T14:25:34Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/22171 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá verbální komunikací u dětí ve věku 45 - 60 měsíců v souvislosti s dynamickou prostorovou orientací. Slovesa vystihující prostorové změny jsou běžně používána ve školních úlohách / slovních úlohách na 1. stupni základní školy. Diplomová práce sleduje možnosti / úskalí přípravy dítěte na tyto situace. Cílem práce je na základě pozorování a laboratorního experimentu zjistit: a, která slovesa, resp. skupiny sloves popisující prostorové změny mají děti předškolního věku v aktivní / pasivní slovní zásobě b, za jakých okolností na ně reagují a jak, resp. jak jim rozumějí c, jak je dovedou graficky kódovat / grafický záznam dekódovat. Komunikace týkající se dynamické prostorové orientace probíhá na třech úrovních: na úrovni manipulace, kineze a na úrovni grafické. | cs_CZ |
dc.description.abstract | Diploma thesis deals with verbal communication of children aged 45 - 60 months within the context of dynamic spatial orientation. Verbs describing area variances are commonly used in mathematic word problems at primary schools. The diploma thesis monitors the possibilities / difficulties of preschool education to prepare children to manage such situations. The methods used in the research are observation and lab experiment. The purpose of the work is to learn: a, which verbs, or groups of verbs describing area variances are part of passive / active language vocabulary of pre-school children b, under which circumstances children react to the verbs stated above, and how they understand them c, how children are able to code the verbs grafically / decode the graphic code. The communication connected with dynamic spatial orientation is presented at three levels: at the level of manipulation, kinesis and the graphic level. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Význam sloves pro orientaci v prostoru u dětí ve věku 45 - 60 měsíců | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-05-28 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 87921 | |
dc.title.translated | Meaning of verbs for spatial orientation of children aged 45 - 60 months | en_US |
dc.contributor.referee | Mošna, František | |
dc.identifier.aleph | 001376871 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika předškolního věku | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Pedagogy of Pre-School Age | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá verbální komunikací u dětí ve věku 45 - 60 měsíců v souvislosti s dynamickou prostorovou orientací. Slovesa vystihující prostorové změny jsou běžně používána ve školních úlohách / slovních úlohách na 1. stupni základní školy. Diplomová práce sleduje možnosti / úskalí přípravy dítěte na tyto situace. Cílem práce je na základě pozorování a laboratorního experimentu zjistit: a, která slovesa, resp. skupiny sloves popisující prostorové změny mají děti předškolního věku v aktivní / pasivní slovní zásobě b, za jakých okolností na ně reagují a jak, resp. jak jim rozumějí c, jak je dovedou graficky kódovat / grafický záznam dekódovat. Komunikace týkající se dynamické prostorové orientace probíhá na třech úrovních: na úrovni manipulace, kineze a na úrovni grafické. | cs_CZ |
uk.abstract.en | Diploma thesis deals with verbal communication of children aged 45 - 60 months within the context of dynamic spatial orientation. Verbs describing area variances are commonly used in mathematic word problems at primary schools. The diploma thesis monitors the possibilities / difficulties of preschool education to prepare children to manage such situations. The methods used in the research are observation and lab experiment. The purpose of the work is to learn: a, which verbs, or groups of verbs describing area variances are part of passive / active language vocabulary of pre-school children b, under which circumstances children react to the verbs stated above, and how they understand them c, how children are able to code the verbs grafically / decode the graphic code. The communication connected with dynamic spatial orientation is presented at three levels: at the level of manipulation, kinesis and the graphic level. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013768710106986 | |