Felix Mendelssohn Bartholdy: Eliáš
Felix Mendelssohn Bartholdy: Elias
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21960Identifikátory
SIS: 87790
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valášek, Marek
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
31. 5. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Téma diplomové práce zní Felix Mendelssohn Bartholdy: Eliáš. Úvodní kapitola je věnována životopisu skladatele Felixe Mendelssohna Bartholdyho, jež zařazuje oratorium Eliáš do širšího kontextu skladatelovy tvorby. Následující kapitola o libretu převypráví děj příběhu o proroku Eliášovi a odkazuje na příslušné kapitoly První a Druhé knihy královské Starého zákona, jež tento příběh obsahují. Obecnou charakteristiku formální stránky oratoria Eliáš podává kapitola těsně předcházející kapitole stěžejní, jíž je kapitola "Analýza oratoria Eliáš". Rozbory jednotlivých oratorních částí jsou provedeny především z hlediska souladu hudebně vyjadřovacích prostředků a textu. Práci uzavírá kapitola obsahující drobné poznámky k problematice interpretace.
Theme of this diploma work is Felix Mendelssohn Bartholdy: Elijah. Introductory chapter is dedicated to a composer Felix Mendelssohn Bartholdy and his biography. This oratorio Elijah is lined up to a wide context of composer`s production. Succesive chapter "Libretto" tells a story about prophet Elijah and refer to relevant chapters the First and the Second Kings in the Old Testament which contents this story. Common characterization formal part of oratorio Elijah sets out chapter precede fundamental chapter "Analysis oratorio Elijah". Analysis of each oratorio parts are pursued mainly from point of view both harmony musical express and text. This diploma work is closed by chapter contains small notes concerning interpretation problems