Modernizační přístupy v didaktice přírodovědy, vlastivědy a prvouky při přípravě učitelů primárního stupně základní školy
The Updating Approaches in the Didactics of Natural Science, hohomeland Study and Basic Study in the Preparation of the First-Stage Primary School Teachers
dissertation thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21499Identifiers
Study Information System: 80447
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Křivánek, Zdeněk
Horká, Hana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 9. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Pass
Práce se zabývá charakteristikou přípravy student učitelství pro primární stupeň základní školy v oboru didaktické přípravy pro vyučování předmět prvouka, přírodověda a vlastivěda. Práce obsahuje charakteristiku kurikulárních dokument pro vyučování těchto předmět na základní škole, dále charakterizuje systém přípravy učitel v těchto předmětech na fakultách připravujících učitele se zaměřením na přípravu zkoumaných vyučovaných předmět a analyzuje názory student na modernizaci přípravy v didaktice přírodovědy, vlastivědy a prvouky. Práce obsahuje náměty na inovaci a modernizaci přípravy student a dalšího vzdělávání pedagogických pracovník.
The work deals with the characteristic of the students of the first-stage primary school teaching preparation in natural science, homeland study and basic study teaching. The work focuses on the characteristic of the basic curicular documents of the subjects mentioned above for teaching in primary schools, futhermore the work interprets the system of teachers preparation regarding these subjects in faculties dealing with this issue and analyses students' opinions of updating preparation in the didactics of natural science, homeland study and basic study. The work includes subject matters and suggestions how to innovate and update students' preparation and teachers' further training.