Show simple item record

Suggestions from alternative schools to our primary school (with an emphasis on Waldorf edutation)
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorMerhautová, Iva
dc.date.accessioned2017-04-18T12:32:31Z
dc.date.available2017-04-18T12:32:31Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/21061
dc.description.abstractCílem práce je získání informací o výuce ručních prací na 2 školách, popis, zkoumání a analýza cílů a obsahu výuky ručních prací. Dále je cílem nalézt na waldorfských školách inspiraci pro výuku rukodělných prací na běžné škole. Tato práce pojednává o alternativních školských systémech jako o inspiračních zdrojích pro primární školu. Nejvíce se potom zabývá waldorfskou pedagogikou a výukou rukodělných prací, která je pro ni typická. Teoretickými východisky jsou především údaje o historii a současnosti alternativních škol u nás i ve světě a informace o fungování škol waldorfských. Praktická část nabízí pohled na výuku ve 2 waldorfských školách utvořený na základě pozorování a dotazování.cs_CZ
dc.description.abstractThe main aim of this work is to obtain information on the teaching of handicraft at 2 different schools, including the description, the examination and the analysis of the objectives, and also the content of handicraft lessons at those schools. Another aim of this work also is to find inspiration at Waldorf schools for teaching of handicraft at standard schools. This work discusses the alternative education systems as sources of inspiration for primary school. It is dealing mostly with Waldorf pedagogy and its typical feature, the teaching of handicraft. Theoretical base consist of data on the history and present of alternative schools in the Czech Republic and in the world and information about the waldorf schools. Practical part offers insight into the waldorf teaching in 2 schools on the basis of observation and questioning.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titlePodněty z alternativ pro naši primární školu (s důrazem na waldorfské školy)cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2009
dcterms.dateAccepted2009-05-19
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId70744
dc.title.translatedSuggestions from alternative schools to our primary school (with an emphasis on Waldorf edutation)en_US
dc.contributor.refereeHolemá, Irena
dc.identifier.aleph001136978
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem práce je získání informací o výuce ručních prací na 2 školách, popis, zkoumání a analýza cílů a obsahu výuky ručních prací. Dále je cílem nalézt na waldorfských školách inspiraci pro výuku rukodělných prací na běžné škole. Tato práce pojednává o alternativních školských systémech jako o inspiračních zdrojích pro primární školu. Nejvíce se potom zabývá waldorfskou pedagogikou a výukou rukodělných prací, která je pro ni typická. Teoretickými východisky jsou především údaje o historii a současnosti alternativních škol u nás i ve světě a informace o fungování škol waldorfských. Praktická část nabízí pohled na výuku ve 2 waldorfských školách utvořený na základě pozorování a dotazování.cs_CZ
uk.abstract.enThe main aim of this work is to obtain information on the teaching of handicraft at 2 different schools, including the description, the examination and the analysis of the objectives, and also the content of handicraft lessons at those schools. Another aim of this work also is to find inspiration at Waldorf schools for teaching of handicraft at standard schools. This work discusses the alternative education systems as sources of inspiration for primary school. It is dealing mostly with Waldorf pedagogy and its typical feature, the teaching of handicraft. Theoretical base consist of data on the history and present of alternative schools in the Czech Republic and in the world and information about the waldorf schools. Practical part offers insight into the waldorf teaching in 2 schools on the basis of observation and questioning.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV