Rozvíjení kompetence komunikativní v centrech aktivit v programu začít spolu
The communicative competence in the activity centres in the step by step program
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/21032Identifiers
Study Information System: 70681
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Tomková, Anna
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2009
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Diplomová je zaměřena na zkoumání komunikativní kompetence ve vzdělávacím programu Začít spolu. Teoretická část se věnuje transformaci českého školství, zabývá se alternativními a inovativními vzdělávacími systémy, dále představuje klíčové kompetence v kontextu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. V závěru teoretické části jsou uvedeny hlavní myšlenky programu Začít spolu a centra aktivit. Součástí výzkumné části diplomové práce je akční výzkum. Snažím se zde navrhnout co nejefektivnější způsob, jak rozvíjet u dětí kompetenci komunikativní.
This work is focused on exploring communicative competence in the educational program Step by Step. Theoretical part is devoted to transformation of the Czech school system. Furthermore it is dealing with alternative and innovative educational systems and introduces key competences in context with educational framework of the program for elementary-school education. At the end of the theoretical part there are main thoughts of the program Step by Step stated there. Action research meets requirements for research part of my diploma thesis. I am trying to suggest the most effective way of developing communicative competence in children in this part.