Jazyková analýza reklamních textů z hlediska věkové kategorie recipientů
Linguistic analysis of advertising texts in terms of age cathegory
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/20662Identifikátory
SIS: 72516
Kolekce
- Kvalifikační práce [19148]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holanová, Radka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Český jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra českého jazyka a katedra české literatury
Datum obhajoby
27. 5. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Ve své práci se zabývám reklamami a jejich strategiemi z hlediska věku recipienta. Zaměřila jsem se na reklamy komerční, a to reklamy televizní a reklamy tištěné v časopisech a novinách. Hodnotila jsem manipulační strategie zaměřené na jednotlivé věkové kategorie a užité verbální a neverbální prostředky v reklamách. Příklady zmíněných jevů jsem prakticky ukázala na doložených reklamách. Typologii reklamy jsem v jednotlivých kapitolách rozdělila z hlediska daného produktu a z hlediska věku adresáta. V této práci jsem se snažila poukázat na hlavní rozdíly v manipulační strategii a rozdíly užívaných prostředků v různých věkových kategoriích.
In my thesis, I focused on advertisements and their impact on the recipients according to their age. I concentrated on commerce advertisements; mainly from TV, newspaper and magazines. I assessed manipulative strategies in concrete age categories and commented on verbal and nonverbal linguistic means. I presented examples of these linguistic means in real advertisements, which are attached to this thesis. In the individual chapters, I divided the typology according to the subject and according to the age of the recipient. I tried to point out the main differences in manipulative strategy and differences between used language means in concrete age categories.