Multimodality in English poetry class: A Design-Based Research Study in Czech Lower-Secondary EFL Classrooms
Multimodalita v hodinách zaměřených na anglickou poezii: Konstrukční výzkum v hodinách cizího jazyka - angličtiny na druhém stupni základních škol v ČR
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203601Identifikátory
SIS: 271410
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Korbek, Gamze
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
12. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Multimodalita, poezie v TEFL, literatura v TEFL, konstrukční výzkum, TEFL (výuka angličtiny jako cizího jazyka)Klíčová slova (anglicky)
Multimodality, poetry in TEFL, literature in TEFL, design-based research, TEFL (Teaching English as a Foreign Language)Práce zkoumá využití multimodálního přístupu k literatuře ve školní výuce anglického jazyka v České republice. Teoretická část se věnuje roli literatury ve výuce angličtiny a konceptu multimodality. Dále zkoumá, zda a jak se výukou cizojazyčné literatury a multimodalitou zabývají české kurikulární dokumenty. Praktická část je založena na konstrukčním výzkumu (design-based research) a popisuje tvorbu plánu vyučovací hodiny a jeho následnou realizaci. Výuka a stanovené cíle jsou vyhodnoceny a tato část ukazuje reflexivní praxi autorky. Na základě této evaluace jsou navržena vylepšení a alternativy. Přínos této práce spočívá v tom, že nabízí poznatky pro další pedagogy, kteří se zajímají o multimodální výuku a přispívá k širší diskusi o inovacích ve výuce literatury v EFL (angličtina jako cizí jazyk). Kromě toho zdůrazňuje výhody konstrukčního výzkumu tím, že ukazuje, jak ji lze úspěšně využít ke zlepšení praxe učitele a zároveň přispět k výzkumu ve vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA Multimodalita, poezie v TEFL, literatura v TEFL, konstrukční výzkum, TEFL (výuka angličtiny jako cizího jazyka)
The thesis explores the use of multimodal approach to literature in EFL classrooms in the Czech Republic. The theoretical part of the thesis discusses the role of literature in ELT and the concept of multimodality. Moreover, the Czech curricular documents are examined to determine if and how they deal with foreign literature teaching and multimodality. The design-based research in the practical part follows the creation of a lesson plan and its implementation. Both the actual lessons and their objectives are evaluated, and the reflective practise of the author is showcased. Based on the evaluation, the author suggests improvements and alterations. The contribution of this study is that it offers insights for other educators interested in multimodal teaching and contributes to the broader conversation on innovation in EFL literature teaching. Moreover, it highlights the benefits of a design-based research study by demonstrating how it can be successfully employed to improve the practice of an in-service teacher while contributing to research in education. KEYWORDS Multimodality, poetry in TEFL, literature in TEFL, design-based research, TEFL (Teaching English as a Foreign Language)
