Využití interaktivních zařízení ve výuce na MŠ a ZŠ v kontextu oblasti nové informatiky po revizi RVP
The use of interactive devices in teaching at kindergartens and primary schools in the context of the new informatics after the revision of the Framework Education Programme
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203462Identifikátory
SIS: 282321
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Lapeš, Jakub
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
11. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Interaktivní zařízení, informatika, Rámcový vzdělávací program, vzdělávání, financování ve školstvíKlíčová slova (anglicky)
Interactive devices, Information technology, Framework Educational Program, Education, Financing in educationTato bakalářská práce se zabývá využitím interaktivních zařízení ve výuce na mateřských školách a základních školách v kontextu oblasti nové informatiky po revizi Rámcového vzdělávacího programu. Cílem práce bylo poskytnout aktuální přehled, jak revize RVP ve vzdělávací oblasti Informatika ovlivnila využití informačních technologií na základních školách a jak mateřské školy pracují s interaktivními technologiemi. V teoretické části byla vytvořena literární rešerše, na základě české i zahraniční odborné literatury, na zkoumaná témata, a to na interaktivní zařízení jako taková, jejich význam, přínosy a omezení, druhy a možnosti jejich financování, příklady dobré praxe ze zahraničí a využití zařízení u žáků se speciálními potřebami. V další části bakalářské práce je popsáno využití zařízení dle Rámcového vzdělávacího programu, a to jak na mateřských, tak i na základních školách. V praktické části práce je uvedena metodologie a vlastní výzkumná práce, kterou je jak kvalitativní, tak i kvantitativní výzkum. V rámci kvalitativního výzkumu proběhly návštěvy, rozhovory a pozorování na 3 základních a 2 mateřských školách. V rámci kvantitativního výzkumu byly pomocí dotazníku v Google Forms získány výsledky celkem z 66 škol. Výsledkem práce jsou konkrétní doporučení pro efektivnější implementaci a...
This bachelor's thesis deals with the use of interactive devices in teaching at kindergartens and primary schools in the context of the new informatics after the revision of the Framework Education Programme. The aim of the thesis was to provide an up-to-date overview of how the revision of the Framework Education Programme has influenced the use of information technologies at primary schools and how kindergartens work with interactive technologies. In the theoretical part, a literary search based on Czech and foreign literature was created, focusing on the topics of interactive devices, their significance, benefits and limitations, types and funding opportunities, examples of good practice from abroad, and their use for pupils with special educational needs. It also describes how these technologies are implemented according to the Framework Educational Programme at both kindergarten and primary school levels. The practical part of the thesis describes the methodology and own results of the work, combining qualitative and quantitative approaches. The qualitative research involved visits, interviews, and observations at three primary and two kindergarten schools. The quantitative research was conducted via a Google Forms questionnaire and results were obtained from a total of 66 schools. The outcome...
