Regionální identita a její začlenění do vzdělávacího procesu na Hlučínsku
Regional identity and its implementation into the educational process in Hlucin region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203261Identifikátory
SIS: 284643
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Šíp, Radim
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství základů společenských věd pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
4. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Hlučínsko, regionální identita, regionální školství, vzdělávání, školstvíKlíčová slova (anglicky)
Hlucin region, regional identity, regional school system, education, school systemHlavním cílem této diplomové práce je zjistit, do jaké míry a jak je regionální identita začleňována do vzdělávacího procesu na Hlučínsku. Aby bylo možné tohoto cíle dosáhnout, mapuje tato práce všechna důležitá historická období, kterým školství na Hlučínsku prošlo, a popisuje jeho podobu v současnosti. Při zpracování této práce byly užity odborné publikace, legislativní dokumenty, internetové zdroje a metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu, konkrétně dotazníkové šetření mezi vyučujícími působícími v základním školství na Hlučínsku a hloubkové rozhovory.
The main aim of this thesis is to find out to what extent and how regional identity is incorporated into the educational process in the Hlucin region. In order to achieve this goal, this thesis maps all the important historical periods that education in Hlucin region has gone through and describes its current form. In the preparation of this thesis, expert publications, legislative documents, internet sources and quantitative and qualitative research methods were used, namely a questionnaire survey among teachers working in primary education in the Hlucin region and in-depth interviews.
