Komunikace mateřské školy se zákonnými zástupci ze sociálně znevýhodněného prostředí.
: Kindergarten communication with legal representatives from socially disadvantaged backgrounds.
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/203006Identifikátory
SIS: 272179
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kříž, Jaroslav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
9. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
mateřská škola, zákonní zástupci, pedagogičtí pracovníci, překážky v komunikaci, předsudky, konflikt, sociálně znevýhodněné prostředíKlíčová slova (anglicky)
kindergarten, legal representatives, teaching staff, barriers to communication, prejudices, conflict, socially disadvantaged environmentv ČJ: Bakalářská práce se zabývá komunikací mateřských škol se zákonnými zástupci ze sociálně znevýhodněného prostředí. Cílem této práce je zjistit a popsat komunikaci vybraných mateřských škol a zákonných zástupců ze sociálně znevýhodněného prostředí. Úkolem teoretické části práce je sjednotit informace zabývající se pojmem sociálního znevýhodnění a problematikou sociálního vyloučení. Možnosti komunikace lidí pocházejících ze sociálně znevýhodněného prostředí. Dále zkoumá charakteristiku lidí se sociálním znevýhodněním, způsoby předávání informací mateřskou školou, speciální potřeby dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Empirická část práce na jedné straně popisuje očekávání zákonných zástupců při komunikaci s pedagogickým pracovníkem v mateřské škole, na straně druhé možnosti komunikace mateřské školy se zákonným zástupcem ze sociálně znevýhodněného prostředí. Možnosti, jak sdělovat informace zákonným zástupcům, byly zjištěny prostřednictvím dotazníkového šetření, které poskytlo kvantitativní data.
v AJ The bachelor's thesis deals with the communication of kindergartens with legal guardians from socially disadvantaged backgrounds. The aim of this thesis is to investigate and describe the communication of selected kindergartens and legal guardians from socially disadvantaged environments. The theoretical part of the thesis aims to unify information concerning the concept of social disadvantage and the issue of social exclusion. It examines the communication possibilities of people from socially disadvantaged backgrounds. Furthermore, it explores the characteristics of people with social disadvantages, the ways of transmitting information by kindergartens, and the special needs of children from socially disadvantaged backgrounds. The empirical part of the work describes on one hand the expectations of the legal guardians when communicating with the educational staff in the kindergarten, and on the other hand the possibilities of communication between the kindergarten and the legal guardians from a socially disadvantaged background. The ways to convey information to the legal guardians were identified through a questionnaire survey that provided quantitative data.
