Dospělí jedinci s dyslexií a jejich pohled na život
Adults with dyslexia and their view on their life
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202706Identifikátory
SIS: 247391
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hádková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
8. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Diplomová práce se zabývá dospělými jedinci s dyslexií a jejich pohledem na život. Cílem diplomové práce je tedy zjistit, jak informantům dyslexie ovlivňuje jejich pohled na život ve společnosti i v soukromí. Teoretická část popisuje teoretické poznatky ohledně dyslexie, zabývá se terminologií, vývojem názorů na problematiku, etiologií, projevy a osobnostními předpoklady jedinců s dyslexií. Praktická část se soustředí na interpretaci zjištěných dat a podrobnou analýzu příběhů jednotlivých šesti informantů pomocí kvalitativní metodou výzkumu. V praktické části byly proto dotazovaným položeny všem podobné otázky, které každý jedinec zodpovídá dle své zkušenosti. Odpovědi informantů byly zaznamenány a analyzovány. Výsledkem výzkumného šetření je šest individuálních pohledů dospělých jedinců s dyslexií.
The diploma thesis deals with adults with dyslexia and their outlook on life. The aim of the diploma thesis is to find out how to give informants of dyslexia their perspective on life. The theoretical part describes theoretical knowledge regarding dyslexia, deals with terminology, development of opinions on the issue, etiology, manifestations and personality assumptions of individuals with dyslexia. The practical part focuses on the interpretation of the obtained data and the detailed analysis of the stories of individual six informants using semi-structured interviews. In the practical part, therefore, the interviewees were asked similar questions to all, which each individual answers according to his experience. The answers of the informants were recorded and analyzed. The result of the research investigation is six individual views of adults with dyslexia.
