Informovanost a prevence sexuálně přenosných nemocí u žáků 2. stupně základní školy
Awareness and prevention of sexually transmitted diseases in 2nd grade elementary school students
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202624Identifikátory
SIS: 272265
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanková, Zdeňka
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství pedagogiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
5. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
sexuální výchova, pohlavně přenosné chorob, prevence sexuálně přenosných chorob, základní školaKlíčová slova (anglicky)
sex education, sexually transmitted diseases, prevention of sexually transmitted diseases, elementary schoolDiplomová práce se zabývala informovaností a prevencí sexuálně přenosných nemocí u žáků základní školy. Jejím cílem bylo zhodnotit úroveň znalostí o sexuálně přenosných chorobách u žáků 7. ročníků na vybrané škole v Chomutově. Teoretická část byla rozdělena do čtyř oblastí, které se vzájemně doplňovaly. Zaměřila se na charakteristiku nejčastějších pohlavních nemocí, jejich příznaky, způsoby přenosu a možnosti léčby. Ve výzkumné části byla použita případová studie s využitím dotazníkového šetření. Výsledky ukázaly míru informovanosti žáků o pohlavně přenosných chorobách a jejich přístupu k prevenci. Součástí výzkumu bylo také hodnocení dotazníku školního metodika prevence, který poskytl informace o preventivních aktivitách a zdrojích informací využívaných ve výuce.
The diploma thesis dealt with the awareness and prevention of sexually transmitted diseases among elementary school students. Its aim was to evaluate the level of knowledge about sexually transmitted diseases among 7th grade students at a selected school in Chomutov. The theoretical part was divided into four areas that complemented each other. It focused on the characteristics of the most common sexually transmitted diseases, their symptoms, modes of transmission and treatment options. The research part used a case study using a questionnaire survey. The results showed the level of awareness of students about sexually transmitted diseases and their approach to prevention. The research also included an evaluation of the school prevention methodology questionnaire, which provided information about preventive activities and sources of information used in teaching.
