Využití dramatické výchovy v lesní mateřské škole
The Use of Drama Education in Forest Kindergartens
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202271Identifikátory
SIS: 275803
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanyš Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
3. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
dramatická výchovy, dramatická lekce, lesní mateřská školaKlíčová slova (anglicky)
drama education, drama lesson, forest kindergartenTato bakalářská práce se zabývá využitím dramatické výchovy v lesních mateřských školách. V teoretické části vymezuje pojem dramatická výchova, její místo v předškolní pedagogice a specifika lesních mateřských škol, včetně aplikace dramatické výchovy v přírodním prostředí. Výzkumná část zahrnuje dotazníkové šetření mezi učitelkami lesních mateřských škol, zaměřené na jejich zkušenosti s dramatickou výchovou a její integraci do praxe. Praktická část práce nabízí návrh dramatických lekcí přizpůsobených lesnímu prostředí, které budou realizovány v různých ročních obdobích a přírodních prostorech. Součástí bude podrobná reflexe jejich přínosů a případných rizik. KLÍČOVÁ SLOVA dramatická výchova, lesní mateřská škola, lesní klub, předškolní vzdělávání, alternativní pedagogika, dramatické metody
This bachelor's thesis focuses on the use of drama education in forest kindergartens. The theoretical part defines the concept of drama education, its role in preschool pedagogy, and the specific characteristics of forest kindergartens, including the application of drama education in outdoor environments. The research part includes a questionnaire survey conducted among teachers of forest kindergartens, aimed at exploring their experiences with drama education and its integration into daily practice. The practical part of the thesis offers a set of drama lesson plans adapted to the forest environment, designed for implementation across different seasons and natural settings. A detailed reflection on the benefits and potential challenges of these activities is also included. KEYWORDS Drama education, forest kindergarten, forest preschool group, preschool education, alternative education, drama methods
