Příběh začínajícího učitele výtvarné výchovy
Story of an Early-Career Art Education Teacher
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/202224Identifikátory
SIS: 271416
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kafková, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství výtvarné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy a základní umělecké školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
3. 9. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
začínající učitel, ka, učitel, ka výtvarné výchovy, výtvarná výchova, umění a kultura, kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, podpora začínajících učitelůKlíčová slova (anglicky)
early-career teacher, art education teacher, art education, arts and culture, competency framework for graduate teachers, support for early-career teachersTato diplomová práce se zabývá problematikou začínajících učitelů výtvarné výchovy. Teoretická část představuje souhrn aktuální české odborné literatury zaměřené na téma začínajících učitelů, vymezuje související terminologii a obsahuje také srovnání se zahraničními odbornými studiemi. Ve výzkumné části jsou prezentována zjištění kvalitativního výzkumu věnovaného začínajícím učitelům výtvarné výchovy. V autorské části je popsán grafický návrh pedagogického sešitu určeného učitelům výtvarné výchovy. Cílem práce je prezentovat specifické a klíčové problémy začínajících učitelů výtvarné výchovy a zasadit je do domácího i mezinárodního kontextu. KLÍČOVÁ SLOVA začínající učitel/ka, učitel/ka výtvarné výchovy, výtvarná výchova, umění a kultura, kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství, podpora začínajících učitelů
This diploma thesis addresses the issue of early-career art education teachers. The theoretical part presents a summary of the current Czech literature on the topic of early-career teachers, defines the related terminology and includes a comparison with foreign studies. The research part presents the findings of qualitative research on early-career art education teachers. The author's part describes the graphic design of a pedagogical workbook for art education teachers. The aim of the paper is to present the specific and key problems of early-career art education teachers and to place them in a national and international context. KEYWORDS early-career teacher, art education teacher, art education, arts and culture, competency framework for graduate teachers, support for early-career teacher
