Problematika výuky aktuálního dění v ZSV
Teaching media current events in civic education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199020Identifikátory
SIS: 282303
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Michaela
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
27. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Aktuální dění, mediální výchova, mediální gramotnost, vzděláníKlíčová slova (anglicky)
Current events, media education, media literacy, educationTato bakalářská práce se věnuje problematice výuky aktuálního dění v rámci mediální výchovy ve společenskovědních předmětech na základních a středních školách. Cílem práce je analyzovat význam, možnosti a metody začleňování aktuálního dění do školní výuky. Zpracování tohoto tématu bude obnášet propojení teoretických poznatků z oblasti pedagogiky, didaktiky a mediální výchovy s praktickými možnostmi jejich realizace ve školním prostředí. Práce zároveň klade důraz na problematiku mediální výchovy a mediální gramotnosti, zakotvení mediální výchovy v kurikulárních dokumentech, výukové metody a možnosti podpory výuky aktuálního dění. V závěrečné části práce jsou navrženy konkrétní výukové aktivity a metodické přístupy, které mohou pedagogové využít při zařazování aktuálních společenských témat do výuky. Práce tak přináší praktický přínos pro pedagogickou praxi a současně reaguje na aktuální společenské výzvy v oblasti vzdělávání. KLÍČOVÁ SLOVA mediální výchova, mediální gramotnost, výuka aktuálního dění, vzdělání
This bachelor's thesis focuses on the issue of teaching current events within the framework of media education in social science subjects at primary and secondary schools. The aim of the thesis is to analyze the importance, possibilities, and methods of integrating current events into classroom instruction. The topic is approached by linking theoretical knowledge from the fields of pedagogy, didactics, and media education with practical opportunities for their implementation in the school environment. The thesis also emphasizes the role of media education and media literacy, the incorporation of media education into curricular documents, teaching methods, and ways to support the teaching of current events. In the final part of the thesis, specific educational activities and methodological approaches are proposed that teachers can use to include current social topics in their lessons. The thesis thus provides practical benefits for educational practice while responding to contemporary societal challenges in the field of education. KEYWORDS media education, media literacy, current events, education
