Autorská tvorba v kontextu hudebního rozvoje dětí a mládeže ve věku 12-18 let
Original Musical Creative Work in the Context of the Musical Development of Children and Adolescents Aged 12-18
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/199016Identifikátory
SIS: 282839
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hurníková, Kateřina
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství hudební výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství sborového zpěvu
Katedra / ústav / klinika
Katedra hudební výchovy
Datum obhajoby
28. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
hudební schopnosti a dovednosti, autorské právo, autorská tvorba, hudební soutěže, 12-18 let, hudební činnosti, rozvoj kreativityKlíčová slova (anglicky)
musical abilities and skills, copyright, authorship, music competitions, ages 12-18, musical activities, development of creativityDiplomová práce se zaměřuje na hudební kreativitu a autorskou tvorbu dětí a mládeže ve věkovém rozmezí 12-18 let. Cílem práce je analyzovat, jakým způsobem se mladí lidé v tomto věkovém období podílejí na vytváření vlastních hudebních děl, a zmapovat nabídku hudebních škol v České republice, které se této problematice věnují. V práci jsou detailně popsány hudební soutěže zaměřené na autorskou tvorbu, které poskytují mladým talentům příležitost prezentovat své skladby a získávat zpětnou vazbu. Dále je představena hudební škola Academy Of Music, která se specializuje na podporu autorské tvorby dětí a mládeže. Práce si klade za cíl zjistit, zda je na hudebních školách v České republice autorská tvorba součástí výuky, a prozkoumat, jaké pedagogické techniky a metody jsou při skládání hudebních děl dětem a mládeži nejvíce přínosné.
The thesis focuses on the musical creativity and original composition of children and adolescents aged 12 to 18. The aim of the work is to analyze how young people in this age group engage in creating their own musical works and to map the offer of music schools in the Czech republic that address this issue. The thesis provides a detailed description of music competitions focused on original composition, which offer young talents an opportunity to present their compositions and receive feedback. Additionally, the music school Academy Of Music, which specializes in supporting original composition among children and adolescents, is introduced. The thesis aims to determine whether music schools in the Czech republic include original composition in their curriculum and to explore which pedagogical techniques and methods are most beneficial for children and adolescents in the process of composing music.
