Další profesní vzdělávání a rozvoj úředníků
Continuing professional training and development of officials
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198792Identifikátory
SIS: 270940
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kolek, Jindřich
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
26. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
důležitost profesního vzdělávání, vedení a řízení lidských zdrojů, měření znalostí a dovedností, dopad na výkonost a produktivitu, strategie vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
importance of professional learning, leadership and management of human resources, measurement of knowledge and skills, impact on performance and productivity, learning strategiesText předložené diplomové práce se zaměřuje na podnikové vzdělávání jako profesní subsystém andragogiky a analyzuje jeho roli ve strategickém řízení lidských zdrojů. Zabývá se inovacemi v oblasti profesního rozvoje, konceptem učící se organizace a firemní kulturou. Teoreticky vymezuje proces vzdělávání a rozvoje, jeho složky a cíle, přičemž reflektuje význam strategického vzdělávání a jeho přínos pro výkonnost organizace. Důraz je kladen na filozofii vzdělávání, motivaci k dalšímu vzdělávání, praktické příklady podporující profesní růst a vliv vzdělávání na organizační úspěšnost. Strategické vzdělávání je prezentováno jako systematický přístup, který nejen podporuje kontinuální rozvoj zaměstnanců, ale zároveň optimalizuje využití lidských zdrojů v souladu se strategickými cíli organizace. Pozornost je rovněž věnována specifikům vzdělávání v úřednické profesi a požadavkům na kvalifikaci v tomto sektoru. Empirická část se zabývá analýzou a evaluací přístupů k dalšímu profesnímu vzdělávání úředníků krajských úřadů. Výzkum identifikuje determinanty účasti na vzdělávacích programech a zkoumá klíčové motivační faktory i bariéry ovlivňující zapojení úředníků do profesního rozvoje a získávání nových odborných kompetencí. Reflektována je jak individuální, tak institucionální rovina vzdělávání ve veřejné...
The text of this diploma thesis focuses on corporate education as a professional subsystem of andragogy and analyzes its role in the strategic management of human resources. It examines innovations in professional development, the concept of a learning organization, and corporate culture. The theoretical framework defines the process of education and development, its components, and objectives, while reflecting on the significance of strategic education and its contribution toorganizational performance. Emphasis is placed on the philosophy of education, motivation for further learning, practical examples supporting professional growth, and the impact of education on organizational success. Strategic education is presented as a systematic approach that not only fosters the continuous development of employees but also optimizes the utilization of human resources in alignment with the strategic goals of the organization. Attention is also given to the specifics of education in the civil service profession and the qualification requirements in this sector. The empirical section is dedicated to the analysis and evaluation of approaches to further professional education of regional authority officials. The research identifies the determinants of participation in educational programs and examines key...
