Různorodost prožívání Vánoc v mateřských školách a v rodinách
Diversity in the experience of Christmas in kindergartens and families
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198712Identifikátory
SIS: 276794
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hanyš Holemá, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
26. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
slavení Vánoc, psychologie lži, mateřská škola, rodinaKlíčová slova (anglicky)
celebrating Christmas, psychology of lies, kindergarten, familyDiplomová práce se věnuje různorodosti prožívání Vánoc v mateřskýchškolácha rodinách. Teoretická část je zaměřena na slavení Vánoc, představuje různé postavy spojené s obdarováváním dětí a zabývá se také vánočními tradicemi.Dále se teoretická část zaobírá psychologií dítěte, psychologií lži a zkoumá způsoby prožívání Vánoc v různých typech mateřských škol. Praktická část se skládá ze tří výzkumných metod, kterými jsou dotazníky pro rodiče, rozhovory s rodiči, a také rozhovory s pedagogy různých mateřských škol. Cílem diplomové práce je zjistit, jak rodiče předškolních dětí vnímají poselství Vánoc, jak slaví Vánoce, a jaký mají pohled na možné negativní ovlivnění dětí nepravdou o nadělování dárků. Cílem je také zjistit,jakým způsobem se pedagogové mateřskýchškol věnují tématu Vánoc. KLÍČOVÁ SLOVA Slavení Vánoc, psychologie lži, mateřská škola, rodina
The thesis focuses on the diversity of the experience of Christmas in kindergartens and families. The theoretical part focuses on the celebrationof Christmas, introduces different characters associatedwithgift givingto childrenand alsodeals with Christmas traditions.Furthermore, the theoretical part deals with the psychology of the child, the psychology of lies and explores the ways of experiencing Christmas in different types of kindergartens. The practical part consists of three research methods, which are questionnaires for parents, interviews with parents and also interviews with teachers in different kindergartens. The aim of the thesis is to find out how parents of preschool childrenperceive the message of Christmas,how they celebrate Christmas and what their view is on the possible negative influence on children by the untruth of gift-giving. It also aims to find out how preschool teachers deal with the topic of Christmas. KEYWORDS Celebrating Christmas, psychology of lies, kindergarten, family
