Perceptions of Primary School Students on FLCA in Relation to Language Skills
Pohled žáků základní školy na úzkost spojenou s výukou cizího jazyka v návaznosti na jazykové dovednosti
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198703Identifikátory
SIS: 278191
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Müller Dočkalová, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra anglického jazyka a literatury
Datum obhajoby
26. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Úzkost z výuky cizího jazyka, osvojování druhého jazyka, mladší školní věk, jazykové dovednosti, angličtina jako cizí jazykKlíčová slova (anglicky)
Foreign language classroom anxiety, second language acquisition, school age children, language skills, English as a foreign languageTato bakalářská práce se zabývá úzkostí spojenou s výukou cizího jazyka v návaznosti na jazykové dovednosti a zprostředkovává pohled žáků základní školy na danou problematiku v hodinách anglického jazyka. Cílem práce je zjistit, které jazykové dovednosti přináší žákům jak ty nejvíc příjemné emoce v rámci hodin anglického jazyka, tak naopak ty nejméně příjemné. Teoretická část shrnuje dostupné vědění o zkoumaném fenoménu, tedy v prvé řadě vysvětluje samotný termín úzkosti spojené s výukou cizího jazyka, který je stěžejní pro celou práci, a zároveň popisuje jeho nejuznávanější koncepty, stejně jako škály, které měří emoce spojené s výukou jazyků. Dále práce zkoumá angličtinu jako cizí jazyk a věnuje se jednotlivým jazykovým dovednostem. Praktická část nahlíží na celou problematiku z perspektivy praxe a díky dotazníkovému šetření, které bylo provedeno v pátém a sedmém ročníku na státní základní škole, přináší poznatky kvalitativní i kvantitativní povahy. Výsledky například odhalují, že žáci se cítí nejpříjemněji při mluvení, přestože ho považují za nejnáročnější aspekt osvojování anglického jazyka. Naopak poslech je jazykovou dovedností, která v nich vyvolává nejméně příjemné pocity. Žáci dále v dotazníku uvádějí, že kdyby učitelé pojali výukou více hravě, cítili by se v hodinách anglického jazyka...
This bachelor thesis deals with Foreign Language Classroom Anxiety (FLCA) in relation to language skills and perceptions of primary school students of English as a Foreign Language (EFL) on the phenomenon. The aim is to determine which language skill arouses both the most positive and negative emotions within English class. The theoretical background introduces the topic according to available findings. It focuses on a description of FLCA, a crucial term of the whole work, as well as well-established conceptualizations and scales measuring emotions in the process of language learning. In addition, it explores English in terms of foreign language and puts emphasis on particular language skills. The section of methodology touches on the phenomenon in practice and reveals both quantitative and qualitative data which was obtained through the survey carried out in the fifth and seventh year of a public primary school. The results show for instance that the most pleasant activities are associated with speaking even though students find this specific language skill the hardest one to master in English. On the contrary, listening is regarded as the least pleasant among participants. Ultimately, students believe they would feel better in English class if it was approached in a manner of school by play....
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Maturitní zkouška z českého jazyka v úpravě pro neslyšící ve světle testování češtiny jako cizího jazyka
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOAndrejsek, Jan (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 4. 2. 2015Práce se na pozadí dosavadních výzkumů čtenářské gramotnosti u sluchově postižených žáků zabývá modifikovanou maturitní zkouškou z českého jazyka v úpravě pro neslyšící, kterou v České republice skládají neslyšící žáci ve ... -
Teaching English through English
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOSmejkalová, Julie (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014)Datum obhajoby: 12. 9. 2014Diplomová práce se zabývá rolí cílového jazyka ve výuce angličtiny. Cílem práce je prozkoumat vliv výuky prostřednictvím cílového jazyka na rozvoj komunikativní kompetence žáků prvního stupně základní školy. Teoretická ... -
Úvod do teorie jazykové správnosti
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOBeneš, Martin (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 23. 6. 2017Introduction to the Theory of Language Correctness. The theme of this Thesis is the novel conceptualization of the subject field, which is, in the Czech context, traditionally dealt with within the theory of language ...
