Tripartity na 1. stupni ZŠ v rámci programu Začít spolu
Tripartite meeting in the first grade of primary school within the Step by Step program
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198240Identifikátory
SIS: 273121
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hejlová, Helena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
20. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tripartity, spolurozhodování, program Začít Spolu, reflexe, rodič-žák-učitel, přípravaKlíčová slova (anglicky)
tripartite meetings, co-decision making, Step by Step program, reflection, parent-student-teacher, preparationDiplomová práce se zabývá konceptem tripartitních setkání na 1. stupni ZŠ v rámci programu Začít spolu. Práce je zaměřena na způsoby, jakými se rodiče zapojují do těchto setkání a jak se podílejí na spolurozhodování o vzdělávacím procesu svého dítěte. Dále se práce věnuje přípravě učitelů na tripartity, zahrnující plánování obsahu setkání a způsob, jakým učitelé vedou dialog mezi rodičem a žákem. V neposlední řadě je analyzována role žáků během tripartitních setkání, jejich aktivní zapojení a reflexe vlastního pokroku a cílů. Vše je porovnáno v rámci první a vyšší třídy pro lepší představu o pokroku žáků. KLÍČOVÁ SLOVA: tripartity, spolurozhodování, program Začít Spolu, reflexe, rodič-žák-učitel, příprava
The thesis deals with the concept of tripartite meetings in the first grade of primary school within the Step by Step program. The work focuses on the ways in which parents are involved in these meetings and how they participate in the co-decision-making process regarding their child's education. Furthermore, the thesis addresses the preparation of teachers for tripartite meetings, including planning the content of the meetings and how teachers facilitate the dialogue between parent and student. Last but not least, the thesis analyzes the role of students during tripartite meetings is analyzed, highlighting their active involvement and reflection on their own progress and goals. Everything is compared within the first and higher grades to better illustrate student progress. KEY WORDS: tripartite meetings, co-decision making, Step by Step program, reflection, parent- student-teacher, preparation
