Zařazení úpolů do výuky tělesné výchovy na prvním stupni ZŠ
The inclusion of combats in the teaching of physical education at the first level of elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/198157Identifikátory
SIS: 272848
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Petřík, Pavel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
19. 5. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
úpoly, úpolové hry, přetlaky, přetahy, sebeobrana, Intervenční programKlíčová slova (anglicky)
melees, melee games, push-ups, pull-ups, self-defense, Intervention programCílem diplomové práce je zařazení vybraných úpolových prvků v rámci netradičních sportovních činností v tělesné výchově, a to mapováním zájmu a motivace o úpolové aktivity u vybraných žáků ve třídách 1. stupně základní školy. Mezi dílčí cíle práce patří vliv úpolových aktivit na osobnostní stav a rozvoj žáků a dále jak zařazení úpolů ovlivní motorické dovednosti žáků, jejich zájem o pohybové aktivity a celkovou atmosféru ve třídě. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku úpolů, jejich historii, význam, didaktiku a pádovou techniku. Ve výzkumné části je pracováno se sofistikovaným tréninkovým plánem → Intervenčním programem. Tohoto programu se zúčastnila skupina 50 dětí prvního stupně ze tří základních škol v Žatci. Jednalo se o žáky třetí a čtvrté třídy, kteří v rámci deseti hodin tělesné výchovy plnili tento program, po jehož splnění dostali k vyplnění Dotazník - Úpoly a Dotazník - Psychotest. Celkově oba dotazníky obsahují 27 otázek, přičemž jejich struktura kombinuje otázky uzavřeného a otevřeného typu s variabilním počtem škál. Následovalo zhodnocení Intervenčního programu a pomocí dotazníkové metody bylo vyhodnoceno, jak to působilo na jejich rozvoj, a jestli došlo ke změně hodnot nebo změně pozornosti. Z diplomové práce vyplývá, že úpolové aktivity mohou být efektivním doplňkem výuky...
The aim of the diploma thesis is the inclusion of selected combat elements in the framework of non-traditional sports activities in physical education at the first level. The theoretical part is focused on the characteristics of battles, their history, meaning, didactics and fall technique. The research part is working with a sophisticated training plan → Intervention program. A group of 50 children from the first grade of 3 Primary School in Žatec participated in this program. These were third and fourth graders who completed this program within 10 hours of physical education. After completing this program, the students were given a Questionnaire - Úpoly and a Questionnaire - Psychotest to fill out. This was followed by an evaluation of the Intervention Program and, using the questionnaire method, it was evaluated how it affected their development, whether there was a change in values or a change in attention. In conclusion, the goal of the diploma thesis was evaluated, whether it is worth including the exercises in teaching at the 1st grade of elementary school. KEYWORDS melees, melee games, push-ups, pull-ups, self-defense, Intervention program
