Preprimární vzdělávání v lesních mateřských školách a lesních klubech
Preprimary education in forest kindergartens
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/196253Identifikátory
SIS: 267398
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Loudová Stralczynská, Barbora
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra preprimární a primární pedagogiky
Datum obhajoby
13. 1. 2025
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dítě, vzdělávání, předškolní pedagogika, lesní mateřská škola, lesní klubKlíčová slova (anglicky)
child, education, preprimary pedagogy, forest kindergarten, forest clubTeoretická část objasňuje základní principy lesních mateřských škol a lesních klubů - vysvětlení pojmů,rozdílymezi LMŠa lesním klubem,jejichpodoby,podoby zázemí. Obsahem teoretické části je také kapitola o vlivu pobytu v přírodě. Následně je zde zmíněna Asociace lesních mateřských škol a jiné souvisící skutečnosti s tímto tématem. V této části bakalářské práce je taktéž popsána kvalifikace pedagogů - průvodců a možnosti vzdělávání pedagogů - průvodců v lesníchmateřskýchškolácha lesních klubechv České republice.Nedílnou součástí teoretické části je historie lesníchmateřskýchškol a lesníchklubů v České republice a ve světě. Praktická část se zaobírá zpracováním empirického šetření, které je prováděno pomocí dotazníkového šetření. Cílem dotazníků je zjistit důvody, proč rodiče své děti zapisují do lesních mateřských škol a lesních klubů a také míra ovlivnění těmito důvody.
The theoretical part clarifies the basic principles of forest kindergartens and forest clubs - explanation of terms, differences between LMŠ and forest club, their forms, forms of background. The content of the theoretical part alsoincludes a chapter on the influence of being in nature. Subsequently, the Association of Forest Kindergartens and other facts relatedto this topic are mentioned here. This part of the bachelor's thesis also describes the qualification of pedagogues - guides and the possibilities of training pedagogues - guides in forest kindergartens and forest clubs in the Czech Republic. An integral part of the theoretical part is the historyof forest kindergartens and forest clubs in the Czech Republic and in the world. The practical part deals with the processing of empirical research, which is carried out using a questionnaire survey.The goal of the questionnaires is tofindout the reasons whyparents enroll their childreninforest kindergartens andforest clubs,as well as the degree of influence by these reasons
