dc.contributor.advisor | Vondrová, Naďa | |
dc.creator | Šíma, Zdeněk | |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T13:45:24Z | |
dc.date.available | 2019-02-19T13:45:24Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/19502 | |
dc.description.abstract | Matematika stojí již dlouhá léta v popředí zájmu společnosti i jednotlivců. V poslední době se tak děje zejména díky probíhající školské reformě a povinnosti škol připravit své vlastní školní vzdělávací programy. Právě v souvislosti s reformou se ukazuje, jak je nutné, aby ve školách učili kvalitní učitelé, kteří na svém zlepšování neustále pracují. Jednou z možností, jak je toho možné dosáhnout, je využít akční výzkum. Cílem mé práce je mimo jiné přinést evidenci některých možností takového akčního výzkumu. Jedna z oblastí, která vyžaduje naši pozornost, je otázka výukových metod. Výzkum u nás ukázal, že čeští učitelé často prohlašují, že je nové metody nezajímají a že vystačí s těmi, které používají (Maňák, Švec, 2003). Domnívám se však, že je třeba hledat nové způsoby práce a netradiční formou vyučování získat a udržet zájem všech žáků, tedy i těch, kteří se za standardních podmínek chovají v hodině pasivně. Prvním důležitým faktorem je skutečnost, že učitel musí přesvědčit žáka o užitečnosti toho, co se má naučit. Druhým faktorem je důraz na tvořivost, samostatnost při práci, schopnost komunikace a schopnost spolupráce. Třetím faktorem je docílit u žáků pocitu odpovědnosti za vykonanou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | Matematika stojí již dlouhá léta v popředí zájmu společnosti i jednotlivců. V poslední době se tak děje zejména díky probíhající školské reformě a povinnosti škol připravit své vlastní školní vzdělávací programy. Právě v souvislosti s reformou se ukazuje, jak je nutné, aby ve školách učili kvalitní učitelé, kteří na svém zlepšování neustále pracují. Jednou z možností, jak je toho možné dosáhnout, je využít akční výzkum. Cílem mé práce je mimo jiné přinést evidenci některých možností takového akčního výzkumu. Jedna z oblastí, která vyžaduje naši pozornost, je otázka výukových metod. Výzkum u nás ukázal, že čeští učitelé často prohlašují, že je nové metody nezajímají a že vystačí s těmi, které používají (Maňák, Švec, 2003). Domnívám se však, že je třeba hledat nové způsoby práce a netradiční formou vyučování získat a udržet zájem všech žáků, tedy i těch, kteří se za standardních podmínek chovají v hodině pasivně. Prvním důležitým faktorem je skutečnost, že učitel musí přesvědčit žáka o užitečnosti toho, co se má naučit. Druhým faktorem je důraz na tvořivost, samostatnost při práci, schopnost komunikace a schopnost spolupráce. Třetím faktorem je docílit u žáků pocitu odpovědnosti za vykonanou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Metoda trojkroku v práci učitele matematiky, akční výzkum | cs_CZ |
dc.type | dizertační práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-10-09 | |
dc.description.department | Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 125077 | |
dc.title.translated | A Three-Step Method in the Mathematics Teacher's Work. Action Research. | en_US |
dc.contributor.referee | Kopka, Jan | |
dc.contributor.referee | Fuchs, Eduard | |
dc.identifier.aleph | 001104735 | |
thesis.degree.name | Ph.D. | |
thesis.degree.level | doktorské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Didactics of Mathematics | en_US |
thesis.degree.discipline | Didaktika matematiky | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | dizertační práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Didaktika matematiky | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Didactics of Mathematics | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl/a | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | Matematika stojí již dlouhá léta v popředí zájmu společnosti i jednotlivců. V poslední době se tak děje zejména díky probíhající školské reformě a povinnosti škol připravit své vlastní školní vzdělávací programy. Právě v souvislosti s reformou se ukazuje, jak je nutné, aby ve školách učili kvalitní učitelé, kteří na svém zlepšování neustále pracují. Jednou z možností, jak je toho možné dosáhnout, je využít akční výzkum. Cílem mé práce je mimo jiné přinést evidenci některých možností takového akčního výzkumu. Jedna z oblastí, která vyžaduje naši pozornost, je otázka výukových metod. Výzkum u nás ukázal, že čeští učitelé často prohlašují, že je nové metody nezajímají a že vystačí s těmi, které používají (Maňák, Švec, 2003). Domnívám se však, že je třeba hledat nové způsoby práce a netradiční formou vyučování získat a udržet zájem všech žáků, tedy i těch, kteří se za standardních podmínek chovají v hodině pasivně. Prvním důležitým faktorem je skutečnost, že učitel musí přesvědčit žáka o užitečnosti toho, co se má naučit. Druhým faktorem je důraz na tvořivost, samostatnost při práci, schopnost komunikace a schopnost spolupráce. Třetím faktorem je docílit u žáků pocitu odpovědnosti za vykonanou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | Matematika stojí již dlouhá léta v popředí zájmu společnosti i jednotlivců. V poslední době se tak děje zejména díky probíhající školské reformě a povinnosti škol připravit své vlastní školní vzdělávací programy. Právě v souvislosti s reformou se ukazuje, jak je nutné, aby ve školách učili kvalitní učitelé, kteří na svém zlepšování neustále pracují. Jednou z možností, jak je toho možné dosáhnout, je využít akční výzkum. Cílem mé práce je mimo jiné přinést evidenci některých možností takového akčního výzkumu. Jedna z oblastí, která vyžaduje naši pozornost, je otázka výukových metod. Výzkum u nás ukázal, že čeští učitelé často prohlašují, že je nové metody nezajímají a že vystačí s těmi, které používají (Maňák, Švec, 2003). Domnívám se však, že je třeba hledat nové způsoby práce a netradiční formou vyučování získat a udržet zájem všech žáků, tedy i těch, kteří se za standardních podmínek chovají v hodině pasivně. Prvním důležitým faktorem je skutečnost, že učitel musí přesvědčit žáka o užitečnosti toho, co se má naučit. Druhým faktorem je důraz na tvořivost, samostatnost při práci, schopnost komunikace a schopnost spolupráce. Třetím faktorem je docílit u žáků pocitu odpovědnosti za vykonanou práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnost | cs_CZ |
thesis.grade.code | P | |
dc.identifier.lisID | 990011047350106986 | |