Tvorba a realizace projektového dne na podporu wellbeingu ve škole malotřídního typu
Creation and implementation of a project day to support well-being in a small-class school
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/193681Identifiers
Study Information System: 267206
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Černá, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Speciální pedagogika pro učitele 2. stupně základních škol a střední školy
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 9. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Wellbeing, pohoda, duševní zdraví, projektový den, malotřídní školaKeywords (English)
well-being, mental health, project day, small-class schoolDiplomová práce se věnuje podpoře wellbeingu žáků na škole malotřídního typu. Jedná se o školu pouze prvostupňovou, a právě pro podporu wellbeingu žáků na této škole byl vytvořen plán projektového dne, jež má za účel podpořit wellbeing žáků. Cílem práce je vytvořit plán projektového dne, kde se žáci seznámí s pojmem wellbeing (duševní pohoda), zjistí, proč je důležitý a jak sami mohou svůj wellbeing podpořit a ovlivnit. Teoretická část se zabývá představením pojmu wellbeing, seznámením s duševní pohodou žáků ve školním prostředí a jak lze wellbeing na prvním stupni v prostředí malotřídní školy ovlivnit. Praktická část představuje přípravu na projektový den v rámci školy a jeho následné zhodnocení. V rámci výzkumného šetření bylo využito dotazníkové šetření žáků, kteří se projektového dne účastnili, rozhovoru s učitelkami školy a vlastního pozorování. Ze získaných dat a informací byla provedena analýza. Data získaná z dotazníkového šetření byla doplněna a porovnána s informacemi získanými v rámci rozhovorů a pozorování. Z výzkumu vyplývá, že projektový den přinesl žákům i učitelkám školy přínos a to především v uvědomění si, co to wellbeing znamená, co s wellbeingem souvisí a jak jej podporovat, ať už z pohledu žáků nebo učitelek (práce s emocemi, úprava prostředí třídy, průběh vyučovacích hodin,...
The thesis focuses on the promotion of pupils' wellbeing in a small classroom school. It is a primary school only and it is to promote pupil wellbeing at this school that a project day plan was developed to promote pupil wellbeing. The aim of the work is to create a project day plan wherepupils learn about the concept of wellbeing, why it is important and how they can support and influence their own wellbeing. The theoretical part deals with introducing the concept of wellbeing, learning about pupils' mental wellbeing in the school environment and how wellbeing can be influenced in a small first grade school setting. The practical part presents the preparation for a project day within the school and its subsequent evaluation. The research investigation used a questionnaire survey of the pupils who participated in the project day, interviews with teachers in the school and own observations. From the data and information gathered, an analysis was carried out. The data obtained from the questionnaire survey was supplemented and compared with the information obtained from the interviews and observations. The research shows that the project day brought benefits to the pupils and teachers of the school, especially in the awareness of what wellbeing means, what is related to wellbeing and how to promote...