Zobrazit minimální záznam

Topology of the public space of the surroundings od Střížkov subway station
dc.contributor.advisorTsikoliya, Lenka
dc.creatorVečerková, Daniela
dc.date.accessioned2024-11-29T04:36:48Z
dc.date.available2024-11-29T04:36:48Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/192855
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zabývám veřejným prostorem okolo metra Střížkov. Zkoumám prostor, jeho hranice a vztah k člověku. Věnuji se účastníkovi jako civilnímu hrdinovi, jenž za pomoci svého těla, pohybu a fyzické interakce s prostředím, narušuje atmosféru prostoru okolo sebe. V rámci praktické části se zabývám tím, jak prostor ovlivňuje člověka a jak člověk ovlivňuje prostor v návaznosti na umělce/performery, kteří se věnují podobné problematice, a architekty a jejich vnímání prvků, jež jsou pro místo typické. Skrz mapování místa a jeho analýzu v praktické části se s prostorem seznamuji a zkoumám jeho přirozenou podobu z různých stran. Od analýzy přecházím k performance, ve snaze čelit konformitě, zanechat stopu a zažít prostor tzv. na vlastní kůži. V didaktické části pracuji s vnímáním prostoru jako interaktivního pole pro imaginaci a společného vytvoření a ztělesnění alternativní krajiny. Součástí výstupů je kromě map a performance, také návrh didaktického řešení prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA Umění pohybu, mapování místa, intervence do veřejného prostoru, umění zážitku.cs_CZ
dc.description.abstractIn my bachelor's thesis I deal with the topology of the public space of the surroundings of Střížkov subway station. I examine space, its boundaries and its relationship to a human being. I pay attention to the participant as a civilian hero, who, with the help of his body, movement and physical interaction with the environment interferes with the atmosphere of the space around him. In the practical part of the thesis I deal with how the space affects people and how people affect the space in the context of artists/performers that deal with similar issues, and of architects and their perception of elements that are typical for a place. Through the mapping of the place and its analysis in the practical part of the thesis, I get to know the space and examine its natural form from different perspectives. I move from analysis to performance in an attempt to confront conformity, leave a mark and experience the so-called space firsthand. In the didactic part of the thesis, I work with the perception of space as an interactive field for imagination and the joint creation and embodiment of an alternative landscape. In addition to maps and performances, the outcome also includes a proposal for a didactic solution of space. KEYWORDS Art of movement, place mapping, intervention in public space, art of experience.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjecttopologyen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjecttopologiecs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.titleTopologie veřejného prostoru v blízkosti stanice metra Střížkovcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-09-04
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257506
dc.title.translatedTopology of the public space of the surroundings od Střížkov subway stationen_US
dc.contributor.refereeSedlák, Michal
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enArt Education for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci se zabývám veřejným prostorem okolo metra Střížkov. Zkoumám prostor, jeho hranice a vztah k člověku. Věnuji se účastníkovi jako civilnímu hrdinovi, jenž za pomoci svého těla, pohybu a fyzické interakce s prostředím, narušuje atmosféru prostoru okolo sebe. V rámci praktické části se zabývám tím, jak prostor ovlivňuje člověka a jak člověk ovlivňuje prostor v návaznosti na umělce/performery, kteří se věnují podobné problematice, a architekty a jejich vnímání prvků, jež jsou pro místo typické. Skrz mapování místa a jeho analýzu v praktické části se s prostorem seznamuji a zkoumám jeho přirozenou podobu z různých stran. Od analýzy přecházím k performance, ve snaze čelit konformitě, zanechat stopu a zažít prostor tzv. na vlastní kůži. V didaktické části pracuji s vnímáním prostoru jako interaktivního pole pro imaginaci a společného vytvoření a ztělesnění alternativní krajiny. Součástí výstupů je kromě map a performance, také návrh didaktického řešení prostoru. KLÍČOVÁ SLOVA Umění pohybu, mapování místa, intervence do veřejného prostoru, umění zážitku.cs_CZ
uk.abstract.enIn my bachelor's thesis I deal with the topology of the public space of the surroundings of Střížkov subway station. I examine space, its boundaries and its relationship to a human being. I pay attention to the participant as a civilian hero, who, with the help of his body, movement and physical interaction with the environment interferes with the atmosphere of the space around him. In the practical part of the thesis I deal with how the space affects people and how people affect the space in the context of artists/performers that deal with similar issues, and of architects and their perception of elements that are typical for a place. Through the mapping of the place and its analysis in the practical part of the thesis, I get to know the space and examine its natural form from different perspectives. I move from analysis to performance in an attempt to confront conformity, leave a mark and experience the so-called space firsthand. In the didactic part of the thesis, I work with the perception of space as an interactive field for imagination and the joint creation and embodiment of an alternative landscape. In addition to maps and performances, the outcome also includes a proposal for a didactic solution of space. KEYWORDS Art of movement, place mapping, intervention in public space, art of experience.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV