Zobrazit minimální záznam

Posílení uchovávání slovní zásoby studentů angličtiny jako cizího jazyka prostřednictvím použití výukových strategií kompatibilních s mozkem
dc.contributor.advisorMikuláš, Martin
dc.creatorHartinger, Daria
dc.date.accessioned2024-06-21T06:43:05Z
dc.date.available2024-06-21T06:43:05Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189993
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na výzkum efektivních výukových strategií, které zlepšují osvojování slovní zásoby u studentů anglického jazyka ve věku 13 až 16 let, se zvláštním zaměřením na slovní zásobu týkající se elektrikářského a mechanického nářadí. Výuka tohoto druhu slovní zásoby je výzvou, která vyžaduje inovativní výukové strategie zohledňující specifické fungování mozku dospívajících. Studie je založena na přehledu moderních teorií učení a vyučovacích metod a na realizaci praktických lekcí s využitím různých strategií výuky slovní zásoby. Teoretická část práce zkoumá koncept výuky "Brain based" a podává přehled předchozích studií, které byly v této oblasti úspěšně provedeny. Práce ukázala, že strategie jako Frayerův model, sémantické mapování a chunking mají značný pozitivní vliv na proces osvojování slovní zásoby. Tyto strategie pak byly úspěšně použity ve vyučovacím procesu prováděném se čtyřmi různými skupinami studentů. V empirické části práce jsou uvedeny různé statistiky, které vycházejí z výsledků hodnocení slovní zásoby v pre-testu a dvou typů post-testu, okamžitého a opožděného. Tyto údaje ilustrují účinnost použitého postupu. Ačkoli v některých případech byly výsledky statisticky nevýznamné, ukázaly nezanedbatelné zlepšení v osvojení slovní zásoby studenty. KLÍČOVÁ SLOVA Brain-based...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis is aimed at researching effective teaching strategies that enhance vocabulary learning among English language students aged 13 to 16 years old, with a particular focus on vocabulary related to electricians' and mechanics' tools. Teaching this kind of vocabulary is a challenge that demands innovative teaching strategies that take into consideration the specific functioning of the adolescent brain. The study is based on a review of modern learning theories and teaching methods, as well as on the implementation of practical lessons using different vocabulary strategies. The theoretical part of the study explores the concept of Brain-based teaching and reviews previous studies that have been conducted successfully in this area. The work showed that strategies such as Frayer Model, Semantic Mapping and Chunking have a considerable positive effect on the process of vocabulary acquisition. These strategies were then employed successfully in a teaching process carried out with four different groups of students. The empirical part shows various statistics that are based on the results of a vocabulary assessment pre-test and two types of post-test, immediate and delayed. These data illustrate the effectiveness of the treatment used. Although statistically insignificant in some cases, the results...en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectBrain-based strategiecs_CZ
dc.subjectslovní zásobacs_CZ
dc.subjectFrayerův modelcs_CZ
dc.subjectchunkingcs_CZ
dc.subjectsémantické mapovánícs_CZ
dc.subjectnástrojecs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectBrain-based strategiesen_US
dc.subjectvocabularyen_US
dc.subjectthe Frayer modelen_US
dc.subjectchunkingen_US
dc.subjectsemantic mappingen_US
dc.subjecttoolsen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.titleEnhancing EFL Students' Vocabulary Retention through the Application of Brain- Compatible Teaching Strategiesen_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-31
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId265688
dc.title.translatedPosílení uchovávání slovní zásoby studentů angličtiny jako cizího jazyka prostřednictvím použití výukových strategií kompatibilních s mozkemcs_CZ
dc.contributor.refereeKacafírková, Petra
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství anglického jazyka pro 2. stupeň základní školy a střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of English Language for Lower and Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce je zaměřena na výzkum efektivních výukových strategií, které zlepšují osvojování slovní zásoby u studentů anglického jazyka ve věku 13 až 16 let, se zvláštním zaměřením na slovní zásobu týkající se elektrikářského a mechanického nářadí. Výuka tohoto druhu slovní zásoby je výzvou, která vyžaduje inovativní výukové strategie zohledňující specifické fungování mozku dospívajících. Studie je založena na přehledu moderních teorií učení a vyučovacích metod a na realizaci praktických lekcí s využitím různých strategií výuky slovní zásoby. Teoretická část práce zkoumá koncept výuky "Brain based" a podává přehled předchozích studií, které byly v této oblasti úspěšně provedeny. Práce ukázala, že strategie jako Frayerův model, sémantické mapování a chunking mají značný pozitivní vliv na proces osvojování slovní zásoby. Tyto strategie pak byly úspěšně použity ve vyučovacím procesu prováděném se čtyřmi různými skupinami studentů. V empirické části práce jsou uvedeny různé statistiky, které vycházejí z výsledků hodnocení slovní zásoby v pre-testu a dvou typů post-testu, okamžitého a opožděného. Tyto údaje ilustrují účinnost použitého postupu. Ačkoli v některých případech byly výsledky statisticky nevýznamné, ukázaly nezanedbatelné zlepšení v osvojení slovní zásoby studenty. KLÍČOVÁ SLOVA Brain-based...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis is aimed at researching effective teaching strategies that enhance vocabulary learning among English language students aged 13 to 16 years old, with a particular focus on vocabulary related to electricians' and mechanics' tools. Teaching this kind of vocabulary is a challenge that demands innovative teaching strategies that take into consideration the specific functioning of the adolescent brain. The study is based on a review of modern learning theories and teaching methods, as well as on the implementation of practical lessons using different vocabulary strategies. The theoretical part of the study explores the concept of Brain-based teaching and reviews previous studies that have been conducted successfully in this area. The work showed that strategies such as Frayer Model, Semantic Mapping and Chunking have a considerable positive effect on the process of vocabulary acquisition. These strategies were then employed successfully in a teaching process carried out with four different groups of students. The empirical part shows various statistics that are based on the results of a vocabulary assessment pre-test and two types of post-test, immediate and delayed. These data illustrate the effectiveness of the treatment used. Although statistically insignificant in some cases, the results...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV