Zobrazit minimální záznam

dc.creatorDaniel, Ondřej
dc.date.accessioned2024-06-19T09:01:04Z
dc.date.available2024-06-19T09:01:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-80-7476-285-7cs
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189860
dc.languageČeštinacs
dc.publisherTogga agency s.r.o.cs
dc.titleMládež, hudba a třída v postsocialismucs
dc.typehabilitační prácecs_CZ
dcterms.dateAccepted2023-09-21
dc.contributor.refereeFranc, Martin
dc.contributor.refereeHolubec, Stanislav
dc.contributor.refereeOpekar, Aleš
thesis.degree.disciplineSvětové dějiny a obecné dějinycs
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs
uk.author.affiliationUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav světových dějincs
uk.habilitation-board.chairmanŽupanič, Jan
uk.habilitation-board.memberVaněk, Miroslav
uk.habilitation-board.memberKajanová, Yvetta
uk.habilitation-board.memberMervart, Jan
uk.habilitation-board.memberKulminski, Robert
uk.abstract.csCílem této práce je prozkoumat různé roviny vztahů mezi hudbou, mládeží a třídou. Chronologický záběr práce je charakterizován obdobím s velkou otevřeností vůči různým společenským tématům a ustavováním významů podstatných pro širší období postsocialistické změny. Na počátku zkoumaného období se různí aktéři v rámci socialistického státu snažili zajistit kontrolovaný prostor pro rockovou a alternativní hudbu, zejména prostřednictvím mládežnických organizací. Na jeho konci došlo k výrazné diverzifikaci hudebních aktivit související i s postupným rozšiřováním internetu. Hlavní výzkumnou otázkou jsou v této práci různé roviny vztahu a průsečíky tří sledovaných kategorií, hudby, mládeže a třídy: Jakými způsoby mohlo docházet k formování třídy jako společenské kategorie u mládeže v kontextu postsocialistické změny a hudební produkce, recepce a diseminace? Dílčí výzkumné otázky se pak vztahují k prostoru, procesní změně a modelovým rolím: kde, jak a na základě jakých modelů k tomuto formování docházelo? Práce se rozvíjí ve třech studovaných rovinách, nejdříve na úrovni místa, posléze na úrovni historického procesu a nakonec v podobě typizované kolektivní biografie postavy. Každá z těchto rovin je rozpracována do dílčích částí, přičemž z hlediska historické práce možná nejlépe zachytitelné optice procesu bude věnován největší prostor. Proto je postupně rozpracována s ohledem na hudební subjekt, celek, médium a artefakt.cs


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV