Zobrazit minimální záznam

Prevention of risky behavior of pupils in the Na dvorečku community elementary school
dc.contributor.advisorMartinovská, Klára
dc.creatorKročáková, Barbora
dc.date.accessioned2024-06-19T06:38:21Z
dc.date.available2024-06-19T06:38:21Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189852
dc.description.abstractTato diplomová práce se zaměřuje na realizaci preventivního programu na základní škole Na dvoreku. Cílem práce bylo zmapovat preventivní aktivity školy, jejich reálný dopad na žáky a navrhnout změny, které povedou k zvýšení efektivity realizace preventivního programu. Ve výzkumu jsme se zaměřovali především na otázky týkající se nastavené preventivní strategie školy, metod, které škola využívá pro její naplnění a způsobu, jak škola zjišťuje reálný dopad preventivních aktivit na žáka. V teoretické ásti se zabýváme zabezpeením prevence rizikového chování dětí v eské republice. Popisujeme leny a funkci školního poradenského pracoviště, typy rizikového chování a nastiňujeme tuto problematiku z hlediska eské legislativy. Dále popisujeme význam a tvorbu preventivního programu školy, jeho cíle a možnosti evaluace. Zvláštní kapitolu věnujeme klimatu školy. Pro náš výzkum jsme vybrali design kvalitativního výzkumu - akní výzkum, v rámci empirické ásti tedy popisujeme jeho charakter a funkci. Ke sběru dat bylo využito pozorování, polostrukturovaných rozhovorů, ohniskové skupiny a analýzy dokumentů. V rámci výzkumu došlo ke zjištění, jak škola podporuje efektivitu nastaveného preventivního programu a byl sestaven plán kroků k jejímu zlepšení. V plánu jsou uvedené konkrétní kroky pro jednotlivé...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis focuses on the implementation of a preventive program at Na dvorečku elementary school. The goal of the work was to map the preventive activities of the school, their real impact on the pupils and to propose changes that will lead to an increase in the effectiveness of the implementation of the preventive program. In the research, we focused primarily on questions related to the school's preventive strategy, the methods the school uses to fulfill it, and the way the school determines the real impact of preventive activities on the student. The theoretical part deals with the prevention of risky behaviour of children in the Czech Republic. We describe the members and function of the school counseling workplace, types of risky behavior and outline this issue in terms of Czech legislation. We also describe the importance and creation of the school's preventive program, its goals and evaluation options. We dedicate a special chapter to the school climate. For our research, we chose the design of qualitative research - action research, so we describe its character and function within the empirical part. Observation, semi-structured interviews, focus groups and document analysis were used to collect data. As part of the research, it was discovered how the school supports the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectminimální preventivní programcs_CZ
dc.subjectklima školycs_CZ
dc.subjectklima třídycs_CZ
dc.subjectkomunitní základní školacs_CZ
dc.subjectmetodik prevencecs_CZ
dc.subjectminimum prevention programen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectclassroom climateen_US
dc.subjectcommunity elementary schoolen_US
dc.subjectmethodist of preventionen_US
dc.titlePrevence rizikového chování žáků v komunitní ZŠ Na dvorečkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264976
dc.title.translatedPrevention of risky behavior of pupils in the Na dvorečku community elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se zaměřuje na realizaci preventivního programu na základní škole Na dvoreku. Cílem práce bylo zmapovat preventivní aktivity školy, jejich reálný dopad na žáky a navrhnout změny, které povedou k zvýšení efektivity realizace preventivního programu. Ve výzkumu jsme se zaměřovali především na otázky týkající se nastavené preventivní strategie školy, metod, které škola využívá pro její naplnění a způsobu, jak škola zjišťuje reálný dopad preventivních aktivit na žáka. V teoretické ásti se zabýváme zabezpeením prevence rizikového chování dětí v eské republice. Popisujeme leny a funkci školního poradenského pracoviště, typy rizikového chování a nastiňujeme tuto problematiku z hlediska eské legislativy. Dále popisujeme význam a tvorbu preventivního programu školy, jeho cíle a možnosti evaluace. Zvláštní kapitolu věnujeme klimatu školy. Pro náš výzkum jsme vybrali design kvalitativního výzkumu - akní výzkum, v rámci empirické ásti tedy popisujeme jeho charakter a funkci. Ke sběru dat bylo využito pozorování, polostrukturovaných rozhovorů, ohniskové skupiny a analýzy dokumentů. V rámci výzkumu došlo ke zjištění, jak škola podporuje efektivitu nastaveného preventivního programu a byl sestaven plán kroků k jejímu zlepšení. V plánu jsou uvedené konkrétní kroky pro jednotlivé...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis focuses on the implementation of a preventive program at Na dvorečku elementary school. The goal of the work was to map the preventive activities of the school, their real impact on the pupils and to propose changes that will lead to an increase in the effectiveness of the implementation of the preventive program. In the research, we focused primarily on questions related to the school's preventive strategy, the methods the school uses to fulfill it, and the way the school determines the real impact of preventive activities on the student. The theoretical part deals with the prevention of risky behaviour of children in the Czech Republic. We describe the members and function of the school counseling workplace, types of risky behavior and outline this issue in terms of Czech legislation. We also describe the importance and creation of the school's preventive program, its goals and evaluation options. We dedicate a special chapter to the school climate. For our research, we chose the design of qualitative research - action research, so we describe its character and function within the empirical part. Observation, semi-structured interviews, focus groups and document analysis were used to collect data. As part of the research, it was discovered how the school supports the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV