Zobrazit minimální záznam

Supporting multilingual pupils at the beginning of their schooling
dc.contributor.advisorMartinovská, Klára
dc.creatorŘíhová, Denisa
dc.date.accessioned2024-06-19T06:30:39Z
dc.date.available2024-06-19T06:30:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/189811
dc.description.abstractV diplomové práci se věnujeme tématu Podpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházky. Cílem této diplomové práce je systematicky zkoumat problematiku vzdělávání vícejazyčných žáků na počátku školní docházky s důrazem na integraci, inkluzi a legislativní aspekty. Práce se zaměřuje na analýzu potřeb těchto žáků, poskytovanou podporu ze strany škol a pedagogů a hodnotí účinnost těchto opatření. V rámci teoretické části práce budou definovány klíčové pojmy, jako jsou integrace a inkluze, charakteristika žáka cizince, potřeby vícejazyčných žáků na počátku školní docházky a legislativní rámec vzdělávání těchto žáků. Dále se práce zaměří na možnosti, jak školy mohou poskytnout podporu vícejazyčným žákům, a analyzuje podpůrná jazyková opatření a pedagogickou podporu. V empirické části budou prezentovány výsledky případové studie, která zkoumá konkrétního žáka s vícejazyčným pozadím, jeho vzdělávací prostředí a opatření poskytovaná školou. Metodologický přístup zahrnuje rozhovory, pozorování a analýzu dokumentů s důrazem na etické aspekty výzkumu. Závěrečná část práce se zaměřuje na prezentaci výsledků a diskuze, které reflektují úspěšnost podpůrných opatření a identifikují oblasti ke zlepšení. Důraz bude kladen na význam spolupráce mezi školou, rodinou a dalšími klíčovými aktéry v procesu vzdělávání...cs_CZ
dc.description.abstractIn the diploma thesis, we focus on the topic Support of a multilingual student at the beginning of schooling. The aim of this diploma thesis is to systematically examine the issue of education of multilingual students at the beginning of schooling with an emphasis on integration, inclusion and legislative aspects. The work focuses on the analysis of the needs of these pupils, the support provided by schools and teachers, and evaluates the effectiveness of these measures. In the framework of the theoretical part of the work, key terms such as integration and inclusion, the characteristics of a foreign student, the needs of multilingual students at the beginning of schooling, and the legislative framework for the education of these students will be defined. Furthermore, the work will focus on the possibilities of how schools can provide support to multilingual students, and analyzes supporting language measures and pedagogical support. The empirical part will present the results of a case study that examines a specific student with a multilingual background, his educational environment and the measures provided by the school. The methodological approach includes interviews, observation and document analysis, with an emphasis on ethical aspects of research. The final part of the thesis focuses on the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectvícejazyčnostcs_CZ
dc.subjectjazyková podporacs_CZ
dc.subjectpedagogická podporacs_CZ
dc.subjectprimární vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzačleňovánícs_CZ
dc.subjectmultilingualismen_US
dc.subjectlanguage supporten_US
dc.subjectpedagogical supporten_US
dc.subjectprimary educationen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.titlePodpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházkycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-05-22
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId264986
dc.title.translatedSupporting multilingual pupils at the beginning of their schoolingen_US
dc.contributor.refereeStará, Jana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training For Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV diplomové práci se věnujeme tématu Podpora vícejazyčného žáka na počátku školní docházky. Cílem této diplomové práce je systematicky zkoumat problematiku vzdělávání vícejazyčných žáků na počátku školní docházky s důrazem na integraci, inkluzi a legislativní aspekty. Práce se zaměřuje na analýzu potřeb těchto žáků, poskytovanou podporu ze strany škol a pedagogů a hodnotí účinnost těchto opatření. V rámci teoretické části práce budou definovány klíčové pojmy, jako jsou integrace a inkluze, charakteristika žáka cizince, potřeby vícejazyčných žáků na počátku školní docházky a legislativní rámec vzdělávání těchto žáků. Dále se práce zaměří na možnosti, jak školy mohou poskytnout podporu vícejazyčným žákům, a analyzuje podpůrná jazyková opatření a pedagogickou podporu. V empirické části budou prezentovány výsledky případové studie, která zkoumá konkrétního žáka s vícejazyčným pozadím, jeho vzdělávací prostředí a opatření poskytovaná školou. Metodologický přístup zahrnuje rozhovory, pozorování a analýzu dokumentů s důrazem na etické aspekty výzkumu. Závěrečná část práce se zaměřuje na prezentaci výsledků a diskuze, které reflektují úspěšnost podpůrných opatření a identifikují oblasti ke zlepšení. Důraz bude kladen na význam spolupráce mezi školou, rodinou a dalšími klíčovými aktéry v procesu vzdělávání...cs_CZ
uk.abstract.enIn the diploma thesis, we focus on the topic Support of a multilingual student at the beginning of schooling. The aim of this diploma thesis is to systematically examine the issue of education of multilingual students at the beginning of schooling with an emphasis on integration, inclusion and legislative aspects. The work focuses on the analysis of the needs of these pupils, the support provided by schools and teachers, and evaluates the effectiveness of these measures. In the framework of the theoretical part of the work, key terms such as integration and inclusion, the characteristics of a foreign student, the needs of multilingual students at the beginning of schooling, and the legislative framework for the education of these students will be defined. Furthermore, the work will focus on the possibilities of how schools can provide support to multilingual students, and analyzes supporting language measures and pedagogical support. The empirical part will present the results of a case study that examines a specific student with a multilingual background, his educational environment and the measures provided by the school. The methodological approach includes interviews, observation and document analysis, with an emphasis on ethical aspects of research. The final part of the thesis focuses on the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV