Digitální historické reprezentace divokého západu Vybrané kapitoly ze hry Red Dead Redemption 2
Digital Historical Representations of the American Frontier Selected chapters from Red Dead Redemption 2
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/188032Identifikátory
SIS: 249698
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Foltýn, Dušan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy dějepis - základy společenských věd
Katedra / ústav / klinika
Katedra dějin a didaktiky dějepisu
Datum obhajoby
15. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
digitální hry, historická herní studia, populární historie, divoký západ, původní obyvatelé Ameriky, kovbojové, women, 19. století, Red Dead Redemption, Rockstar GamesKlíčová slova (anglicky)
digital games, historical game studies, popular history, American frontier, native Americans, cowboys, women, 19th century, Red Dead Redemption, Rockstar GamesTato práce se zabývá počítačovou hrou Red Dead Redemption 2. V teoretické části se obecně věnuji populární historii, dále představuji další herní i filmové tituly z westernového prostředí. Následuje část věnující se vývojářskému studiu Rockstar Games a herní sérii Red Dead, ve které popisuji historii studia a jeho další práci a představuji herní tituly patřící do zmíněné série - od vývoje, přes příběh až po hodnocení. V praktické části detailně rozebírám hru RDR2 a srovnávám ji s dalšími westerny, vydanými ve 21. století. Srovnávám zejména čtyři okruhy. Těmi jsou: kovbojové, původní obyvatelé Ameriky, ženy a děti. Cílem mé práce je zaprvé představit jeden ze způsobů, jak lze rozebrat historickou videohru. Za druhé pak nabídnout srovnání toho, co je zobrazeno v současných westernech. K čemu např. tyto tituly přistupují stejně nebo alespoň podobně, a v čem se naopak vůbec neshodnou. KLÍČOVÁ SLOVA Počítačové hry; historická herní studia; populární historie; Divoký západ; původní obyvatelé Ameriky; kovbojové; 19. /20. století; Red Dead Redemption; Rockstar Games
This thesis deals with the video game Red Dead Redemption 2. In the theoretical part, I discuss popular history in general, and present other game and film western theme titles. This is followed by a section dedicated to the development studio Rockstar Games and the Red Dead game franchise. I am describing the history of the studio and its other work, and introduce the game titles belonging to the mentioned series - from development, to story and reviews. In the practical part, I am making a detailed analysis of RDR2 and futher I going to focus on comparing this title with other westerns released in the 21st century. I will compare four areas. These are: cowboys, natives American, women and children. The objective of my work is firstly to present one of the ways in which a historical video game can be analysed. Secondly to offer a comparison of what is portrayed in contemporary westerns. For example, what these titles present the same or at least in a similar way, and what, on the other hand, they do not agree on at all. KEYWORDS Videogames, historical game studies; popular history; American frontier; native Americans; cowboys; 19th/20th century; Red Dead Redemption; Rockstar Games
