Zobrazit minimální záznam

Implementation of the Cross-Curricular Subject Environmental Education in the School Subject Art Greenery as a city oasis
dc.contributor.advisorPfeiffer, Jan
dc.creatorZálešáková, Ester
dc.date.accessioned2024-04-08T09:54:27Z
dc.date.available2024-04-08T09:54:27Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187902
dc.description.abstractThe goal of this diploma thesis is to find a way to implement the cross-cutting topic Environmental Education into the Art Education subject through an art project called Greenery as an Oasis of the City. And to find out whether it is therefore possible to lead pupils of two primary school classes to the principles presented by Environmental Education through an art project. The art project was based on the personal experience of the students gained during a few-hour stay in a selected city park and art activities that made this stay special and contributed to a more perceptive view of the environment in which the students moved. To verify the results achieved, qualitative research methods were used in the form of a structured interview with five randomly selected pupils from both classes. The students' answers showed that even through an art project, it is possible to strengthen the students' positive relationship with nature and the environment and contribute to the acquisition of internal motivation for a respectful and sustainable approach to nature. At the same time, it emerged from the pupils' answers and reactions that the overall benefit from the project for each pupil depended on the approach they took to the project, to what extent they concentrated on individual activities and to what...en_US
dc.description.abstractCílem této diplomové práce je snaha nalézt cestu, jak implementovat průřezové téma Environmentální výchova do vyučovacího předmětu Výtvarná výchova, a to prostřednictvím výtvarného projektu s názvem Zeleň jako oáza města. A zjistit, zda je tedy možné i prostřednictvím výtvarného projektu vést žáky dvou tříd základní školy k principům, jenž Environmentální výchova předkládá. Výtvarný projekt vycházel z osobního prožitku žáků nabytého při několikahodinovém pobytu ve vybraném městském parku a výtvarných aktivit, jež tento pobyt ozvláštňovaly a přispívaly k vnímavějšímu pohledu na prostředí, v němž se žáci pohybovali. Pro ověření dosažených výsledků byly použity metody kvalitativního výzkumu v podobě strukturovaného rozhovoru s pěti vylosovanými žáky z obou tříd. Z odpovědí žáků vyplynulo, že i prostřednictvím výtvarného projektu je možné posílit pozitivní vztah žáků k přírodě a k životnímu prostředí a přispět k nabytí vnitřní motivace k ohleduplnému a udržitelnému přístupu k přírodě. Zároveň ale z odpovědí a reakcí žáků vyplynulo, že celkový užitek z projektu se u každého žáka odvíjel od toho, jaký přístup k projektu zaujal, do jaké míry se na jednotlivé aktivity soustředil a do jaké míry byl ochoten nad tím přemýšlet. Což pochopitelně nebylo vyrovnané, a proto i míra naplnění cíle projektu se u...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectEnvironmentální výchovacs_CZ
dc.subjectVýtvarná výchovacs_CZ
dc.subjectzeleň ve městechcs_CZ
dc.subjecturbanismuscs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.subjectrevitalizace veřejného prostorucs_CZ
dc.subjectvnímání veřejného prostorucs_CZ
dc.subjectEnvironmental educationen_US
dc.subjectArt educationen_US
dc.subjectoasisen_US
dc.subjectgreenery in citiesen_US
dc.subjecturbanismusen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.subjectrevitalization of public spaceen_US
dc.subjectperception of public space empathizing with public spaceen_US
dc.titleImplementace průřezového tématu Environmentální výchova do předmětu Výtvarná výchova "Zeleň jako oáza města"cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-11
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255934
dc.title.translatedImplementation of the Cross-Curricular Subject Environmental Education in the School Subject Art Greenery as a city oasisen_US
dc.contributor.refereeSedlák, Michal
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Arten_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - výtvarná výchovacs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech Language - Arten_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem této diplomové práce je snaha nalézt cestu, jak implementovat průřezové téma Environmentální výchova do vyučovacího předmětu Výtvarná výchova, a to prostřednictvím výtvarného projektu s názvem Zeleň jako oáza města. A zjistit, zda je tedy možné i prostřednictvím výtvarného projektu vést žáky dvou tříd základní školy k principům, jenž Environmentální výchova předkládá. Výtvarný projekt vycházel z osobního prožitku žáků nabytého při několikahodinovém pobytu ve vybraném městském parku a výtvarných aktivit, jež tento pobyt ozvláštňovaly a přispívaly k vnímavějšímu pohledu na prostředí, v němž se žáci pohybovali. Pro ověření dosažených výsledků byly použity metody kvalitativního výzkumu v podobě strukturovaného rozhovoru s pěti vylosovanými žáky z obou tříd. Z odpovědí žáků vyplynulo, že i prostřednictvím výtvarného projektu je možné posílit pozitivní vztah žáků k přírodě a k životnímu prostředí a přispět k nabytí vnitřní motivace k ohleduplnému a udržitelnému přístupu k přírodě. Zároveň ale z odpovědí a reakcí žáků vyplynulo, že celkový užitek z projektu se u každého žáka odvíjel od toho, jaký přístup k projektu zaujal, do jaké míry se na jednotlivé aktivity soustředil a do jaké míry byl ochoten nad tím přemýšlet. Což pochopitelně nebylo vyrovnané, a proto i míra naplnění cíle projektu se u...cs_CZ
uk.abstract.enThe goal of this diploma thesis is to find a way to implement the cross-cutting topic Environmental Education into the Art Education subject through an art project called Greenery as an Oasis of the City. And to find out whether it is therefore possible to lead pupils of two primary school classes to the principles presented by Environmental Education through an art project. The art project was based on the personal experience of the students gained during a few-hour stay in a selected city park and art activities that made this stay special and contributed to a more perceptive view of the environment in which the students moved. To verify the results achieved, qualitative research methods were used in the form of a structured interview with five randomly selected pupils from both classes. The students' answers showed that even through an art project, it is possible to strengthen the students' positive relationship with nature and the environment and contribute to the acquisition of internal motivation for a respectful and sustainable approach to nature. At the same time, it emerged from the pupils' answers and reactions that the overall benefit from the project for each pupil depended on the approach they took to the project, to what extent they concentrated on individual activities and to what...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV