Show simple item record

Motivation Methods for Students in Russian Language Textbooks
Způsoby motivace žáků v učebnicových souborech pro výuku ruského jazyka
dc.contributor.advisorRozboudová, Lenka
dc.creatorŠiffner, Natalia
dc.date.accessioned2024-04-08T13:21:18Z
dc.date.available2024-04-08T13:21:18Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187786
dc.description.abstractThe thesis deals with the issue of motivation of learning Russian as a second foreign language at Czech lower secondary schools. The main aim of the thesis is to determine the level of motivation of teaching aids for Russian language for lower secondary school pupils in the Czech Republic. The thesis consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part the concepts of motivation, motivation to learn and teaching aids for foreign language and their role in motivation are explained. In the practical part, three textbooks for Russian language teaching are analysed: Классные друзья, Времена and Поехали. The analysis is based on the criteria developed by the author of the thesis. The conducted research shows that the above- mentioned textbooks are motivating for Russian language teaching, but they have some weaknesses in structure, motivational aspect, clarity of tasks and content. On the basis of the analysis, recommendations for motivating students in using these teaching aids are proposed. The work has practical significance for foreign language teachers, textbook authors and publishers. KEYWORDS foreign language, lower secondary school, textbook, analysis, recommendationen_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou motivace k učení ruského jazyka jako druhého cizího jazyka v českých základních školách. Hlavním cílem práce je určit úroveň motivace učebních pomůcek pro ruský jazyk pro žáky základních škol v České republice. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy motivace, motivace k učení a učební pomůcky pro cizí jazyk a jejich role v motivaci. V praktické části jsou analyzovány tři učební soubory pro výuku ruského jazyka: Классные друзья, Времена a Поехали. Analýza je založena na kritériích, které byly vypracovány autorem práce. Provedený výzkum ukazuje, že výše zmíněné učební soubory jsou motivující pro výuku ruského jazyka, ale mají některé slabiny ve struktuře, motivační stránce, jasnosti úkolů a obsahu. Na základě analýzy jsou navrženy doporučení pro motivaci žáků při použití těchto učebních pomůcek. Práce má praktický význam pro učitele cizích jazyků, autory učebnic a nakladatele. KLÍČOVÁ SLOVA cizí jazyk, základní škola, učebnice, analýza, doporučenícs_CZ
dc.languageRussiancs_CZ
dc.language.isoru_RU
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectcizí jazykcs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjectdoporučenícs_CZ
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectlower secondary schoolen_US
dc.subjecttextbooken_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectrecommendationen_US
dc.titleSposoby motivacii učenikov v učebnych posobijach dlja obučenija russkomu jazykuru_RU
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2024
dcterms.dateAccepted2024-01-16
dc.description.departmentKatedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId221388
dc.title.translatedMotivation Methods for Students in Russian Language Textbooksen_US
dc.title.translatedZpůsoby motivace žáků v učebnicových souborech pro výuku ruského jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeKonečný, Jakub
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - ruský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - Russian languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou motivace k učení ruského jazyka jako druhého cizího jazyka v českých základních školách. Hlavním cílem práce je určit úroveň motivace učebních pomůcek pro ruský jazyk pro žáky základních škol v České republice. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy motivace, motivace k učení a učební pomůcky pro cizí jazyk a jejich role v motivaci. V praktické části jsou analyzovány tři učební soubory pro výuku ruského jazyka: Классные друзья, Времена a Поехали. Analýza je založena na kritériích, které byly vypracovány autorem práce. Provedený výzkum ukazuje, že výše zmíněné učební soubory jsou motivující pro výuku ruského jazyka, ale mají některé slabiny ve struktuře, motivační stránce, jasnosti úkolů a obsahu. Na základě analýzy jsou navrženy doporučení pro motivaci žáků při použití těchto učebních pomůcek. Práce má praktický význam pro učitele cizích jazyků, autory učebnic a nakladatele. KLÍČOVÁ SLOVA cizí jazyk, základní škola, učebnice, analýza, doporučenícs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the issue of motivation of learning Russian as a second foreign language at Czech lower secondary schools. The main aim of the thesis is to determine the level of motivation of teaching aids for Russian language for lower secondary school pupils in the Czech Republic. The thesis consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part the concepts of motivation, motivation to learn and teaching aids for foreign language and their role in motivation are explained. In the practical part, three textbooks for Russian language teaching are analysed: Классные друзья, Времена and Поехали. The analysis is based on the criteria developed by the author of the thesis. The conducted research shows that the above- mentioned textbooks are motivating for Russian language teaching, but they have some weaknesses in structure, motivational aspect, clarity of tasks and content. On the basis of the analysis, recommendations for motivating students in using these teaching aids are proposed. The work has practical significance for foreign language teachers, textbook authors and publishers. KEYWORDS foreign language, lower secondary school, textbook, analysis, recommendationen_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra rusistiky a lingvodidaktikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV