Stylistický rozbor vybraných rozhovorů Miloše Zemana poskytnutých médiím
Stylistic Analysis of Selected Interviews of Miloš Zeman Given to the Media
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187724Identifiers
Study Information System: 258317
Collections
- Kvalifikační práce [19148]
Author
Advisor
Referee
Hájková, Eva
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Czech Language for Teacher Education with double curriculum study English Language for Teacher Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
12. 1. 2024
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvazeKeywords (English)
dialogue, stylistic analysis, argumentation, Miloš Zeman, media dialogue, persuasionPředmětem této bakalářské práce je analýza vybraných rozhovorů bývalého prezidenta České republiky Miloše Zemana. Práce se zaměřuje na konkrétní rozhovory poskytnuté médiím a sleduje výskyt persvazivních prostředků. V teoretické části se diskutují pojmy jako publicistický styl, dialog, mediální dialog, mediální obraz, persvaze, argumentace, mediální diskurz apod. Praktická část zahrnuje příklady z analyzovaných rozhovorů a jejich stylistickou analýzu. Cílem této práce je zhodnotit projevy persvaze v těchto textech. KLÍČOVÁ SLOVA dialog, stylistická analýza, argumentace, Miloš Zeman, mediální dialog, persvaze
This thesis introduces an analysis of the selected interviews with the former president of the Czech Republic Miloš Zeman. Primarily it examines the stylistic devices and the use of persuasive techniques and stylistic elements within these interviews. The theoretical part introduces concepts such as journalistic style, dialogue, media dialogue, media image, persuasion, argumentation, and media discourse. The empirical section comprises a stylistic analysis of specific interviews. The objective of this thesis is to examine the persuasion within the analyzed texts. KEYWORDS dialogue, stylistic analysis, argumentation, Miloš Zeman, media dialogue, persuasio