Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR
Implementation of the Norwegian friluftsliv to the organization of school trips at Czech primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/187589Identifikátory
SIS: 258294
Kolekce
- Kvalifikační práce [19128]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kašpar, Ladislav
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro 2. stupeň základní školy a střední školy se sdruženým studiem Učitelství výchovy ke zdraví pro 2. stupeň základní školy a střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
8. 1. 2024
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
plánování, reflexe, kooperace, zodpovědnost, přírodaKlíčová slova (anglicky)
planning, reflection, cooperation, responsibility, natureNázev Implementace norského friluftslivu při organizaci školních výletů na základní škole v ČR Cíl práce Realizovat výlet s prvky norského friluftslivu a následně zhodnotit chování, reakci a reflexi žáků a učitele. Na základě reflexe navrhnout implementaci norského friluftslivu do českého vzdělávání. Metodika práce Práce je inspirována studijním pobytem v Norsku, kde byly součástí výuky zkušenostní friluftsliv výlety. Teoretická východiska jsou zaměřena na pobyt v přírodě a plánování friluftsliv aktivit, podle kterých byl navržen školní výlet pro žáky třídy 6. A a jejich třídní učitelku ze ZŠ Vrchlického v Liberci. Výzkum byl proveden kvalitativní metodou, kde data byla získána pozorováním, rozhovory, vyhodnocením tabulek pro plánování a otázek pro jednotlivce i skupinu po absolvování školního výletu s prvky norského friluftslivu. Výsledky Pro plánování výletu je důležité rovnoměrné rozdělení žáků do skupin dle mnoha aspektů a je nutné mít adekvátní časovou dotaci pro přípravnou fázi výletu. Dále se ukázalo, že výlet mohl být více propojen se znalostmi finanční gramotnosti a s podporou hlubší skupinové zodpovědnosti, a to například prostřednictvím společného nákupu potravin. Během realizace výletu se žáci neprojevovali žádným způsobem tak, že by pro ně byl problém se pohybovat mezi překážkami v...
Title Implementation of the Norwegian friluftsliv to the organization of school trips at Czech primary school Aim of the thesis To implement a trip with elements of Norwegian Friluftsliv and then to evaluate the behaviour, reaction and reflection of pupils and teacher. On the basis of the reflection to propose the implementation of Norwegian Friluftsliv in Czech education. Methodology The work is inspired by a study stay in Norway, where experiential friluftsliv trips were part of the teaching. The theoretical background is focused on the stay in nature and planning of friluftsliv activities, according to which a school trip was designed for pupils of class 6. A and their class teacher from Vrchlického Primary School in Liberec. The research was carried out using a qualitative method, where data was obtained by observation, interviews, evaluation of tables for planning and questions for individuals and the group after the school trip with elements of Norwegian Friluftsliv. Results It is important for the planning of the trip to divide the pupils evenly into groups according to many aspects and it is necessary to have adequate time allocation for the preparation phase of the trip. Furthermore, it became clear that the trip could have been more connected to financial literacy skills and the promotion...