Zobrazit minimální záznam

Svatyně chrámu à redans v Ai Khanum (helénistická Baktrie): kulty a rituální praktiky
dc.contributor.authorMartinez-Sève, Laurianne
dc.date.accessioned2023-12-20T09:49:38Z
dc.date.available2023-12-20T09:49:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187227
dc.language.isoencs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectAi Khanumcs
dc.subjectHellenistic Bactriacs
dc.subjectHellenistic Central Asiacs
dc.subjectReligious lifecs
dc.subjectsanctuarycs
dc.subjecttemplecs
dc.subjectritual structurescs
dc.titleThe sanctuary of the Temple à redans in Ai Khanum (Hellenistic Bactria): cults and ritual practicescs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedSvatyně chrámu à redans v Ai Khanum (helénistická Baktrie): kulty a rituální praktikycs
uk.abstract.csJedna z hlavních svatyní ve městě Aj Chanum byla vykopána v letech 1968-1973 pod vedením Paula Bernarda a její studium se blíží ke konci. Cílem tohoto článku je popsat, jak byla svatyně organizována a jaké různé rituály se v jejích zdech slavily. Svatyně se skládala z několika budov stojících kolem nádvoří, které tvořilo jádro posvátného prostoru. K jejímu majetku patřily také pozemky rozkládající se po obou stranách nádvoří, které byly využívány k hospodářské činnosti. Nejméně dvě božstva byla uctívána rituály, po nichž zpravidla zůstalo jen málo stop. Přijímaly votivní dary, ale také potravinové obětiny na bázi obilovin, které se snad konzumovaly během posvátných hostin. Lze také vyzdvihnout zakládací a očistné rituály.cs
uk.abstract.enOne of the main sanctuaries in the city of Ai Khanum was excavated between 1968 and 1973 under the direction of Paul Bernard and its study is nearing completion. The purpose of this article is to describe how the sanctuary was organized and the different rituals celebrated within its walls. The sanctuary comprised several buildings standing around a courtyard, which formed the core of the sacred space. The lands extending on either side of the courtyard also belonged to its properties and were used for economic activities. At least two deities were honoured by rituals that generally left few traces. They received votive offerings, but also cereal‑based food offerings, perhaps consumed during sacred banquets. Foundation and purification rituals can also be highlighted.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage98cs
dc.description.endPage123cs
dcterms.isPartOf.nameStudia Hercyniala
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssue1
dcterms.isPartOf.issn2336-8144
dc.relation.isPartOfUrlhttps://studiahercynia.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV