Zobrazit minimální záznam

Kafkaesque complicities in the work of Julio Ramón Ribeyro
dc.contributor.authorEsteban, Ángel
dc.date.accessioned2023-12-13T13:30:16Z
dc.date.available2023-12-13T13:30:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187147
dc.language.isoescs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectJulio Ramón Ribeyrocs
dc.subjectFranz Kafkacs
dc.subjectliterary diariescs
dc.subjectautobiographical writingcs
dc.subjectfantastic literaturecs
dc.subjectrealistic literaturecs
dc.subjectLa palabra del mudocs
dc.subjectLa tentación del fracasocs
dc.subjectperuvian short storycs
dc.titleComplicidades kafkianas en la obra de Julio Ramón Ribeyrocs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedKafkaesque complicities in the work of Julio Ramón Ribeyrocs
uk.abstract.csNěkolikrát byl zkoumán vliv Kafky na Ribeyra v souvislosti s osmi nebo deseti povídkami, které Julio Ramón napsal mezi koncem čtyřicátých a začátkem padesátých let, a to pro jejich téma nebo přístup k absurditě, k některým fantastickým prvkům, k podivínství nebo k ironickému pesimismu, tedy k dílu, které bylo koncipováno až do realistické fáze a otevřelo nové obzory jeho povídkové tvorbě. Hlubší studium díla Julia Ramóna je však může přesněji a užitečněji propojit s deníky, v nichž se projevuje jakési duchovní bratrství s Kafkou, k němuž se přiznal sám Ribeyro. Z této nové perspektivy je možné analyzovat některé zralé povídky, jako jsou "Silvio en El Rosedal", "Ausente por tiempo indefinido" nebo "Surf ", z hlediska postavení spisovatele jako umělce v současné společnosti, která zdůrazňuje význam tvůrčího subjektu více než dokonalost vytvořeného díla, v úvahách o literatuře a umění a v přítomnosti spisovatele v rodinné a společenské sféře.cs
uk.abstract.enOn several occasions the influence of Kafka on Ribeyro has been studied around eight or ten stories written by Julio Ramón between the late forties and early fifties, due to their subject matter or their approach to the absurd, to some fantastic elements, to the strange or to ironic pessimism, that is to say, the work conceived until a realistic stage opened new horizons to his short story production. However, a deeper study of Julio Ramón’s work can relate it in a more accurate and useful way with the diaries, where there is a kind of spiritual brotherhood with Kafka confessed by Ribeyro himself. From this new perspective, it is possible to analyze some mature stories such as “Silvio en El Rosedal”, “Ausente por tiempo indefinido” or “Surf ” from the perspective of the writer’s status as an artist in contemporary society, which emphasizes the relevance of the creative subject more than the perfection of the created work, in the reflections on literature and art and in the presence of the writer in the family and social spheres.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage74cs
dc.description.endPage84cs
dcterms.isPartOf.nameSvět literaturycs
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssueSpecial Issueen
dcterms.isPartOf.issn2336–6729
dc.relation.isPartOfUrlhttps://svetliteratury.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV