Zobrazit minimální záznam

If They Hadn't Killed Heydrich or Counterfactual History in School History
dc.contributor.authorFapšo, Marek
dc.date.accessioned2023-12-08T12:54:59Z
dc.date.available2023-12-08T12:54:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/187102
dc.language.isocs_CZcs
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs
dc.subjectdidactics of historycs
dc.subjectcounterfactual historycs
dc.subjectProtectorate of Bohemia and Moraviacs
dc.subjecthistorical thinkingcs
dc.titleKdyby nezabili Heydricha aneb kontrafaktuální dějiny ve školním dějepisecs
dc.typeVědecký článekcs
dcterms.accessRightsopenAccess
dcterms.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/
dc.title.translatedIf They Hadn't Killed Heydrich or Counterfactual History in School Historycs
uk.abstract.csČlánek přináší teoretickou reflexi konceptu kontrafaktuální historie ve vztahu ke školnímu vzdělávání a historickému myšlení. Ukazuje, jak lze kontrafaktuální historii, která je rozšířená v populární kultuře, využít k podpoře historické gramotnosti žáků základních škol. Kromě teoretické analýzy studie obsahuje i praktickou ukázku sestávající z jedné modelové hodiny kontrafaktuálního dějepisu založené na populárním kontrafaktuálním scénáři, v němž se atentát na Reinharda Heydricha neuskutečnil.cs
uk.abstract.enThe paper provides a theoretical reflection on the concept of counterfactual history in relation to school education and historical thinking. It shows how counterfactual history, which is widespread in popular culture, can be used to promote historical literacy among primary school children. In addition to theoretical analysis, the study includes a practical demonstration consisting of one model counterfactual history lesson based on the popular counterfactual scenario in which the assassination of Reinhard Heydrich did not take place.cs
dc.publisher.publicationPlacePrahacs
uk.internal-typeuk_publication
dc.description.startPage90cs
dc.description.endPage106cs
dcterms.isPartOf.nameHistorie – Otázky – Problémycs
dcterms.isPartOf.journalYear2023
dcterms.isPartOf.journalVolume2023
dcterms.isPartOf.journalIssue2
dcterms.isPartOf.issn2336-6672
dc.relation.isPartOfUrlhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV