Epistemická přesvědčení v dějepise
Epistemic beliefs in history
dc.contributor.author | Ripka, Vojtěch | |
dc.contributor.author | Sýkorová, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2023-12-08T12:49:54Z | |
dc.date.available | 2023-12-08T12:49:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/187100 | |
dc.language.iso | cs_CZ | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs |
dc.subject | epistemic cognition | cs |
dc.subject | historical thinking | cs |
dc.subject | inquiry-based learning | cs |
dc.subject | history education | cs |
dc.subject | history teachers | cs |
dc.subject | History+ project | cs |
dc.title | Epistemická přesvědčení v dějepise | cs |
dc.type | Vědecký článek | cs |
dcterms.accessRights | openAccess | |
dcterms.license | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ | |
dc.title.translated | Epistemic beliefs in history | cs |
uk.abstract.cs | Teorie epistemických přesvědčení se ukázala jako cenná při rozvoji dějepisného vzdělávání prostřednictvím badatelsky orientovaného učení. Tato studie využívá smíšené metody ke zkoumání epistemických přesvědčení učitelů v projektu History+. Jsou navrženy nové analytické termíny pro rozlišení hloubky a situovanosti epistemických přesvědčení s cílem řešit rozpory mezi teorií a novými zjištěními a je předložen soubor hypotéz pro rozšíření teorie. | cs |
uk.abstract.en | The theory of epistemic beliefs has proven valuable in advancing history education through inquiry-based learning. This study uses mixed methods to examine teachers’ epistemic beliefs in the History+ project. New analytical terms are proposed to differentiate the depth and situatedness of epistemic beliefs in order to address the discrepancies between the theory and the new findings, and a set of hypotheses is put forward to enhance the theory. | cs |
dc.publisher.publicationPlace | Praha | cs |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.description.startPage | 55 | cs |
dc.description.endPage | 72 | cs |
dcterms.isPartOf.name | Historie – Otázky – Problémy | cs |
dcterms.isPartOf.journalYear | 2023 | |
dcterms.isPartOf.journalVolume | 2023 | |
dcterms.isPartOf.journalIssue | 2 | |
dcterms.isPartOf.issn | 2336-6672 | |
dc.relation.isPartOfUrl | https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz |
Soubory tohoto záznamu
Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách
-
Číslo 2 [14]