dc.contributor.author | Janková, Julie | |
dc.date.accessioned | 2023-12-08T12:47:25Z | |
dc.date.available | 2023-12-08T12:47:25Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/187099 | |
dc.language.iso | cs_CZ | cs |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs |
dc.subject | history textbooks | cs |
dc.subject | (learning) tasks | cs |
dc.subject | quality criteria | cs |
dc.title | Kritéria kvality učebních úloh v učebnicích dějepisu | cs |
dc.type | Vědecký článek | cs |
dcterms.accessRights | openAccess | |
dcterms.license | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/ | |
dc.title.translated | Quality criteria for teaching tasks in history textbooks | cs |
uk.abstract.cs | Příspěvek pojednává o přístupech k analýze učebních úloh zkoumaných v české i zahraniční didaktice dějepisu, přičemž se zaměřuje na úlohy v učebnicích dějepisu. Navrhuje kritéria/atributy kvality, které charakterizují didaktickou a oborovou kvalitu úloh. Stručně se také zabývá učebnicemi dějepisu a mezinárodními výzkumy s důrazem na německy mluvící země. | cs |
uk.abstract.en | This paper discusses the approaches to analysing learning tasks explored in Czech and international didactics of history, focusing on tasks in history textbooks. It proposes quality criteria/attributes to characterise the didactic and discipline-specific quality of tasks. It also briefly discusses history textbooks and international research, with emphasis on German-speaking countries. | cs |
dc.publisher.publicationPlace | Praha | cs |
uk.internal-type | uk_publication | |
dc.description.startPage | 39 | cs |
dc.description.endPage | 54 | cs |
dcterms.isPartOf.name | Historie – Otázky – Problémy | cs |
dcterms.isPartOf.journalYear | 2023 | |
dcterms.isPartOf.journalVolume | 2023 | |
dcterms.isPartOf.journalIssue | 2 | |
dcterms.isPartOf.issn | 2336-6672 | |
dc.relation.isPartOfUrl | https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz | |