Zobrazit minimální záznam

The problematics of the false beginner in French as a foreign language learning/teaching
dc.contributor.advisorKlinka, Tomáš
dc.creatorMarkalousová, Barbora
dc.date.accessioned2023-12-01T07:29:03Z
dc.date.available2023-12-01T07:29:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/186026
dc.description.abstractTato diplomová práce se bude zabývat speciálním problémem učení a výuky na úrovni falešného začátečníka francouzského jazyka. Text bude rozdělen do dvou částí, na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části vymezíme specifický termín falešného začátečníka, dále ho zařadíme dle jazykové úrovně do Evropského referenčního rámce a zaměřím se na několik úhlů pohledu na tuto problematiku. V teoretické části popíšeme i proces učení z pohledu didaktiky, dále z pohledu psycholingvistického a z pohledu fungování dvou hemisfér našeho mozku, jinými slovy z pohledu neurolingvistického. Dle těchto pohledů navrhneme několik typů cvičení a různých dalších aktivit, které by mohli být pro falešného začátečníka přínosné. V praktické části následně analyzuji data z mého průzkumu, který je zaměřen na studenty kurzů francouzského jazyka na úrovni "falešného začátečníka" a odborníky zabývající se touto problematikou v České republice a Francii. Cílem práce bylo definovat falešného začátečníka s jeho znaky, zařadit ho v rámci Evropského referenčního rámce a zjistit, jakým způsobem se má s ním z didaktického hlediska pracovat, a zda je práce obdobná jako s opravdovým začátečníkem či nikoliv, a je třeba přístup diferencovat a falešnému začátečníkovi výuku přizpůsobit. KLÍČOVÁ SLOVA Francouzský jazyk, falešný...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis will address the special problem of learning and teaching at the level of a false beginner in French. The text will be divided into two parts, a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, we will define the specific term of false beginner, furthermore, we will classify it according to the language level in the European Framework of Reference and I will focus on several points of view on this issue. In the theoretical part we will also describe the learning process from the didactic perspective, from the psycholinguistic perspective and from the perspective of the functioning of the two hemispheres of our brain, in other words, from the neurolinguistic perspective. According to these perspectives, we suggest several types of exercises, games and various other activities that could be beneficial for a false beginner. In the practical part, I then analyse data from my survey, which focuses on students of French language courses at the "false beginner" level and professionals in the Czech Republic and in France. The aim of the work was to define the false beginner with his/her characteristics, to classify him/her within the European Framework of Reference, and to find out how to work with him/her from a didactic point of view, and whether the work is similar to that...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFrancouzský jazykcs_CZ
dc.subjectfalešný začátečníkcs_CZ
dc.subjectFLEcs_CZ
dc.subjectFLMcs_CZ
dc.subjectmetodycs_CZ
dc.subjectdidaktikacs_CZ
dc.subjectučení secs_CZ
dc.subjectosvojovánícs_CZ
dc.subjectlingvistikacs_CZ
dc.subjectpsycholingvistikacs_CZ
dc.subjectneurolingvistikacs_CZ
dc.subjectmotivacecs_CZ
dc.subjectpaměťcs_CZ
dc.subjectznalostics_CZ
dc.subjectjazková úroveňcs_CZ
dc.subjectFrench languageen_US
dc.subjectfalse beginneren_US
dc.subjectFLEen_US
dc.subjectFLMen_US
dc.subjectmethodsen_US
dc.subjectdidacticsen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjectacquisitionen_US
dc.subjectlinguisticsen_US
dc.subjectpsycholinguisticsen_US
dc.subjectneurolinguisticsen_US
dc.subjectmotivationen_US
dc.subjectmemoryen_US
dc.subjectknowledgeen_US
dc.subjectlanguage levelen_US
dc.titleProblematika falešného začátečníka ve výuce FJ jakožto cizího jazykacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-12
dc.description.departmentKatedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId260748
dc.title.translatedThe problematics of the false beginner in French as a foreign language learning/teachingen_US
dc.contributor.refereeBiegel, Madeleine
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy francouzský jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools French Language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se bude zabývat speciálním problémem učení a výuky na úrovni falešného začátečníka francouzského jazyka. Text bude rozdělen do dvou částí, na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části vymezíme specifický termín falešného začátečníka, dále ho zařadíme dle jazykové úrovně do Evropského referenčního rámce a zaměřím se na několik úhlů pohledu na tuto problematiku. V teoretické části popíšeme i proces učení z pohledu didaktiky, dále z pohledu psycholingvistického a z pohledu fungování dvou hemisfér našeho mozku, jinými slovy z pohledu neurolingvistického. Dle těchto pohledů navrhneme několik typů cvičení a různých dalších aktivit, které by mohli být pro falešného začátečníka přínosné. V praktické části následně analyzuji data z mého průzkumu, který je zaměřen na studenty kurzů francouzského jazyka na úrovni "falešného začátečníka" a odborníky zabývající se touto problematikou v České republice a Francii. Cílem práce bylo definovat falešného začátečníka s jeho znaky, zařadit ho v rámci Evropského referenčního rámce a zjistit, jakým způsobem se má s ním z didaktického hlediska pracovat, a zda je práce obdobná jako s opravdovým začátečníkem či nikoliv, a je třeba přístup diferencovat a falešnému začátečníkovi výuku přizpůsobit. KLÍČOVÁ SLOVA Francouzský jazyk, falešný...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis will address the special problem of learning and teaching at the level of a false beginner in French. The text will be divided into two parts, a theoretical part and a practical part. In the theoretical part, we will define the specific term of false beginner, furthermore, we will classify it according to the language level in the European Framework of Reference and I will focus on several points of view on this issue. In the theoretical part we will also describe the learning process from the didactic perspective, from the psycholinguistic perspective and from the perspective of the functioning of the two hemispheres of our brain, in other words, from the neurolinguistic perspective. According to these perspectives, we suggest several types of exercises, games and various other activities that could be beneficial for a false beginner. In the practical part, I then analyse data from my survey, which focuses on students of French language courses at the "false beginner" level and professionals in the Czech Republic and in France. The aim of the work was to define the false beginner with his/her characteristics, to classify him/her within the European Framework of Reference, and to find out how to work with him/her from a didactic point of view, and whether the work is similar to that...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra francouzského jazyka a literaturycs_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID9925869503306986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV