Zobrazit minimální záznam

Children with challenging behaviour as a source of burden for primary school teachers
dc.contributor.advisorViktorová, Ida
dc.creatorTýčová, Petra
dc.date.accessioned2023-11-08T00:38:35Z
dc.date.available2023-11-08T00:38:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/185716
dc.description.abstractThe thesis deals with the challenging behaviour of children from the perspective of first grade primary school teachers who perceive this behaviour as a significant source of professional stress. The aim of the thesis is to map which forms of children' behaviour are identified by teachers as the most burdensome, what they experience in relation to exposure to challenging behaviour and what teachers lack in order to manage the professional burden better. The theoretical section provides background information on the emotions and stress experienced by teachers. The next part is devoted to the concept of challenging behaviour of children, its forms and manifestations. Finally, the area of social support for teachers is discussed and the importance of mental hygiene is mentioned. The aim of the practical part is to trace, through a qualitative investigation by analysing semi- structured interviews, which children' behaviour is identified as challenging by the first-grade teachers at the selected school, what they experience in connection with exposure to this behaviour, what support they receive from the school management and the school counselling centre, or what additional support they would welcome and what they themselves do to be able to carry out their work with less professional burden. The...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá náročným chováním žáků pohledem třídních učitelů prvního stupně základní školy, kteří toto chování vnímají jako významný zdroj profesní zátěže. Cílem diplomové práce je zmapovat, které formy chování žáků identifikují učitelé jako nejvíce zatěžující, co v souvislosti s vystavením náročnému chování prožívají a co učitelům schází, aby profesní zátěž zvládali lépe. Teoretická část obsahuje základní informace o emocích a stresu v souvislosti s prožíváním učitelů. Další část je věnována pojetí náročného chování žáků, jeho formám a projevům. V závěru této části je zpracována oblast sociální podpory učitelů a zmíněn význam duševní hygieny. Cílem praktické části je vysledovat prostřednictvím kvalitativního šetření a analýzou polostrukturovaných rozhovorů, které chování žáků označují učitelé prvního stupně na vybrané škole jako náročné. Dále bylo zjišťováno, co v souvislosti s vystavením tomuto chování prožívají, jakou podporu od vedení školy a školního poradenského pracoviště využívají, případně jakou další podporu by uvítali. Současně bylo zkoumáno, co oni sami dělají pro to, aby mohli svoji práci vykonávat s menší mírou profesní zátěže. Závěrečná část práce obsahuje shrnutí a interpretaci výsledků výzkumu.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectstudenten_US
dc.subjectchallenging behaviouren_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectsupporten_US
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectnáročné chovánícs_CZ
dc.subjectzátěžcs_CZ
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.titleŽáci s náročným chováním jako zdroj zátěže učitelů 1. stupně ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-15
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId259564
dc.title.translatedChildren with challenging behaviour as a source of burden for primary school teachersen_US
dc.contributor.refereeVídršperková, Lenka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy speciální pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Special Education - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá náročným chováním žáků pohledem třídních učitelů prvního stupně základní školy, kteří toto chování vnímají jako významný zdroj profesní zátěže. Cílem diplomové práce je zmapovat, které formy chování žáků identifikují učitelé jako nejvíce zatěžující, co v souvislosti s vystavením náročnému chování prožívají a co učitelům schází, aby profesní zátěž zvládali lépe. Teoretická část obsahuje základní informace o emocích a stresu v souvislosti s prožíváním učitelů. Další část je věnována pojetí náročného chování žáků, jeho formám a projevům. V závěru této části je zpracována oblast sociální podpory učitelů a zmíněn význam duševní hygieny. Cílem praktické části je vysledovat prostřednictvím kvalitativního šetření a analýzou polostrukturovaných rozhovorů, které chování žáků označují učitelé prvního stupně na vybrané škole jako náročné. Dále bylo zjišťováno, co v souvislosti s vystavením tomuto chování prožívají, jakou podporu od vedení školy a školního poradenského pracoviště využívají, případně jakou další podporu by uvítali. Současně bylo zkoumáno, co oni sami dělají pro to, aby mohli svoji práci vykonávat s menší mírou profesní zátěže. Závěrečná část práce obsahuje shrnutí a interpretaci výsledků výzkumu.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the challenging behaviour of children from the perspective of first grade primary school teachers who perceive this behaviour as a significant source of professional stress. The aim of the thesis is to map which forms of children' behaviour are identified by teachers as the most burdensome, what they experience in relation to exposure to challenging behaviour and what teachers lack in order to manage the professional burden better. The theoretical section provides background information on the emotions and stress experienced by teachers. The next part is devoted to the concept of challenging behaviour of children, its forms and manifestations. Finally, the area of social support for teachers is discussed and the importance of mental hygiene is mentioned. The aim of the practical part is to trace, through a qualitative investigation by analysing semi- structured interviews, which children' behaviour is identified as challenging by the first-grade teachers at the selected school, what they experience in connection with exposure to this behaviour, what support they receive from the school management and the school counselling centre, or what additional support they would welcome and what they themselves do to be able to carry out their work with less professional burden. The...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV