Interaktivní technologie ve vzdělávání
Interactive technology in education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185103Identifikátory
SIS: 244915
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tocháček, Daniel
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Informační technologie se zaměřením na vzdělávání - Matematika se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra informačních technologií a technické výchovy
Datum obhajoby
12. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Interaktivní technologie, interaktivní tabule, didaktické materiály, základní škola, vzděláváníKlíčová slova (anglicky)
Interactive technology, interactive board, didactic materials, elementary school, educationBakalářská práce se věnuje různým druhům interaktivních technologií a jejich začleněním do výchovně vzdělávacího procesu na druhém stupni základních škol. Cílem bakalářské práce je zjištění, jak se učitelé staví k používání interaktivních technologií ve vzdělávání na běžných základních školách. V teoretické části je čtenář nejdříve seznámen s pojmem interaktivní technologie, dále s vybranými druhy interaktivních technologií, které lze efektivně využívat v rámci výuky na základní škole, dále je seznámen s jejich aplikací ve vyučovací hodině. Na závěr této části jsou popsána teoretická východiska získávání a tvorby didaktických materiálů pro interaktivní technologie. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na dostupnost a využití interaktivních technologií ve vzdělávání na druhém stupni základních škol. V závěru práce jsou formulovány závěry výzkumu, který proběhl metodou polostrukturovaného rozhovoru s řediteli a dotazníkového šetření, jehož respondenti byli učitelé na druhém stupni pražských základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA Interaktivní technologie, interaktivní tabule, didaktické materiály, základní škola, vzdělávání
The bachelor's thesis is devoted to various types of interactive technologies and their integration into the educational process at the second level of elementary schools. The aim of the bachelor's thesis is to find out how teachers approach the use of interactive technologies in education at ordinary elementary schools. In the theoretical part, the reader is first introduced to the concept of interactive technology, then to selected types of interactive technologies that can be effectively used in elementary school teaching, and to their application in the classroom. At the end of this section, the theoretical basis for obtaining and creating didactic materials for interactive technologies is described. The practical part of the bachelor thesis is focused on the use of interactive technologies in education at the second level of elementary schools. At the end of the theses, the conclusions of the research, which was carried out by using a semi-structured interview with the principals and a questionnaire survey, whose respondents were teachers of second grade of elementary schools in Prague, are formulated. KEYWORDS Interactive technology, interactive board, didactic materials, elementary school, education