Organizace lyžařského výcviku na středních školách
The Organization of Secondary School Skiing Training Course
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/185076Identifikátory
SIS: 254259
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fořterová, Petra
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
12. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
lyžařský výcvik, organizace kurzu, gymnázium, tělesná výchovaKlíčová slova (anglicky)
ski training, course organization, high school, physical educationTato bakalářská práce se zabývá Organizací lyžařského výcviku na středních školách. V teoretické části se věnuji charakteristice lyžařského kurzu, legislativě jeho pořádání a celkové organizaci od prvotního plánování až po příjezd na kurz a jeho průběh. V rámci organizace kurzu se zabývám tématy, jako je personální zajištění, ubytování a doprava, vybavení, nebo bezpečností žáků na lyžařském kurzu. V praktické části jsem se zaměřila na státní a soukromá gymnázia a pomocí anketního šetření porovnávám jejich organizaci lyžařských kurzů. Zde jsem porovnávala, zda gymnázia jezdí na lyžařské kurzy do zahraničí, jestli přijímají externí instruktory, nebo jaké bezpečnostní vybavení po svých žácích povinně vyžadují. Výsledky výzkumu ukázaly, že soukromá gymnázia častěji pořádají své lyžařské kurzy v zahraničí a častěji na ně přijímají externisty. Naopak státní gymnázia mají větší možnosti pro zapůjčení lyžařského vybavení žákům. Velmi pozitivní zjištěním bylo, že všechny dotázané školy vyžadují po žácích povinně bezpečnostní vybavení.
This bachelor thesis deals with the organization of Ski course at high schools. In the theoretical part I deal with the characteristics of the ski course, the legislation of its organization and the overall organization from the initial planning through the arrival at the course and run of the activity. As part of the organization of the course I deal with topics such as staffing, accommodation and transport, equipment, or safety of pupils on a ski course. In the practical part I focused on state and private grammar schools and with a survey I compare their organization of ski courses. Here I compared whether grammar schools go to courses abroad, whether they accept external instructors, or what safety equipment they require from their pupils. The results of the research showed that private grammar schools are more likely to hold their ski training courses abroad and to recruit external trainers more often. On the other hand, state grammar schools have greater opportunities for renting ski equipment to pupils. A very positive finding was that all schools surveyed require safety equipment from pupils.
