LGBT+ studující: co si myslí a dělají učitelé/učitelky
LGBT+ students: What teachers think and do concerning to them
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184962Identifikátory
SIS: 237760
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Frombergerová, Anna
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie s rozšířením o speciální pedagogiku
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
11. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
LGBT+, sexuální orientace, genderová identita, třídní klima, postoje, porozumění, homofobie, transfobieKlíčová slova (anglicky)
LGBT+, sexual orientation, gender identity, classroom climate, attitudes, understanding, homophobia, transphobiaBakalářská práce se zabývá postoji vyučujících k školách. V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy a jevy související s postoji a předsudky vůči LGBT+ studujícím. Hlavní pozornost je věnována prostředí školy. Cílem této práce bylo zjistit, jaké jsou postoje vyučujících středních škol k kvalitativní přístup a sběr dat probíhal prostřednictvím ind rozhovorů s předem nachystanými okruhy otázek. Rozhovory byly provedeny s erá jsou pro větší přehlednost spolu se vzájemnými možnými vztahy schematicky vyobrazena. Výsledky práce odkrývají, jakou komplexitu postoje vyučujících mohou mít a z jakých všech složek se vůči jednomu Představují navíc další témata jako například otvírání LGBT+ témat ve výuce, konkrétní činy vyučujících v podpoře LGBT+ studujících nebo návrhy vyučujících na zlepšení LGBT+ tematiky ve školství. KLÍČOVÁ SLOVA LGBT+, sexuální orientace, genderová identita, třídní klima, postoje, porozumění, homofobie,
The bachelor thesis focuses on exploring teachers' attitudes towards LGBT+ students and LGBT+ issues within schools. The theoretical section of the thesis establishes fundamental concepts and phenomena related to LGBT+ adolescents, as well as attitudes and prejudices towards LGBT+ students. The primary emphasis is on LGBT+ students and issues in the school environment. The objective of this study is to investigate the attitudes of secondary school teachers towards their LGBT+ students. For the research, a qualitative approach was employed, and data collection was carried out through individual semi-structured interviews, using pre- prepared question set. The interviews involved 5 female and 3 male respondents. The data gathered was then analyzed using thematic analysis, leading to the identification of 13 themes and 20 sub-themes. These findings are visually represented to enhance clarity and to demonstrate potential interrelationships among them. The results of this study eveal the complexity of teachers' attitudes, highlighting the diverse components that contribute to their perception of a singular subject. Furthermore, the research explores additional themes such as the inclusion of LGBT+ topics in the classroom, specific actions taken by teachers to support LGBT+ learners, and recommendations...
