Využití verzovacích systémů pro podporu výuky
Using Version Control Systems to Support Learning
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184742Identifiers
Study Information System: 235791
Collections
- Kvalifikační práce [19159]
Author
Advisor
Referee
Štípek, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Information Technology Oriented at Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Systém pro správu verzí, výuka programování, informační technologie, systém GitKeywords (English)
Version control system, teaching programming, information technology, GitPráce se věnuje verzovacím systémům a možnostem jejich využití ve výuce Informatiky. Na začátku práce jsou posouzena různá řešení pro správu verzí. Jako nejvhodnější je pro použití ve výuce vybrán distribuovaný systém Git, jehož principy jsou detailně popsány. Práce se dále zaměřuje na představení doplňků systému Git, ať už se jedná o výukové programy či přímo rozšiřující moduly. V další kapitole se text zaměřuje na roli verzovacích systémů ve vzdělávání, jejich výuku a použití ve smyslu didaktického prostředku. Navazující část práce je již prakticky zaměřená a soustředí se na popis postupů, které by umožnily zahrnout použití verzovacího systému v rámci třídy při výuce programování. V závěru text shrnuje pozitivní a negativní aspekty začlenění systémů pro správu verzí do výuky a podává praktická doporučení, včetně modelových řešení.
The thesis examines version control systems (VCs) and the possibilities of their use in information technology classes. At first, various solutions for version management are evaluated. As a result, a decentralized system called Git is deemed the most appropriate to be used in education. The text further explains the details of how Git works while also introducing some of the relevant training software and Git extensions. The thesis continues by exploring the role of version control systems in education, their teaching, and use as a didactic tool. The final chapters are practically oriented and include the description of processes which allow source code version control to be used within a student group environment. The thesis concludes with an overall evaluation of the use of version management systems in teaching, including practical recommendations and examples.