(Ne)Zájem studentů pražských středních škol o politické dění v ČR.
Prague high school student's interest or lack of interest in political events in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184731Identifiers
Study Information System: 258219
Collections
- Kvalifikační práce [19359]
Author
Advisor
Referee
Fapšo, Marek
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools History - Foundations of Humanities
Department
Information is unavailable
Date of defense
11. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
středoškoláci, zájem o politiku, politické dění, dotazníkové šetření, Česká republikaKeywords (English)
high school students, interest in politics, political events, questionnaire survey, the Czech RepublicHlavním cílem práce bylo zjistit, jaký postoj mají studenti středních škol v Praze k politickému dění v České republice. V teoretické části jsem se mj. zaměřila na dotazníková šetření zpracovaná organizací Jeden svět na školách, dále na vykreslený obraz mladé generace v médiích a nastínila jsem několik možností, jak by se ve výuce dala zatraktivnit výuka politologie, a tím pádem lépe motivovat studenty k většímu zájmu o dané téma. V praktické části jsem využila metodu dotazníku a získaná data jsem porovnala se svými hypotézami. Dalšími použitými metodami byl rozbor, analýza a komparace zdrojů a získaných dat.
The main goal of the work was to find out what attitude students of high schools in Prague have towards political events in the Czech Republic. In the theoretical part, I focused, among other things, on questionnaire surveys processed by the organization Jeden svět na školách and on the image of the young generation portrayed in the media. I suggested several options for making the classes of political science more attractive and better motivate students to be interested in the topic. In the practical part, I used the questionnaire method and compared the obtained data with my hypotheses. Other methods were analysis, and comparison of sources and obtained data.