Zobrazit minimální záznam

Teaching the Topic of Photosynthesis using Aspects of Inquiry-based Learning
dc.contributor.advisorVojíř, Karel
dc.creatorRapantová, Lenka
dc.date.accessioned2023-11-07T02:35:14Z
dc.date.available2023-11-07T02:35:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184554
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the teaching of photosynthesis in primary school science classes. The aim of the thesis was to validate a teaching program with elements of inquiry- oriented teaching, to find out its effectiveness on the level of knowledge acquired by the pupils of the seventh year at the second grade of the primary school. To investigate the educational effect, an initial pre-test was designed to ascertain the pupils' prior knowledge. Furthermore, the knowledge acquired after the laboratory tasks were carried out was analyzed and verified by an analogous post-test. The premise was that the laboratory activity would motivate the pupils' interest in science and provide a better understanding of photosynthesis, especially its inputs, waste substances and products. Another aim of this thesis was to find out how pupils perceive the attractiveness, value and usefulness of the tutorial after completing it and how they evaluate their efforts in this type of learning. A standardized IMI (Intrinsic Motivation Inventory) questionnaire survey was used to determine the above. The paper describes in detail the different laboratory tasks that were part of the curriculum applied in science classes, as well as the procedures necessary for their implementation and the students' reactions to the...en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá výukou fotosyntézy v hodinách přírodopisu na základní škole. Cílem práce bylo ověřit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování, zjistit jeho účinnost na míru získaných znalostí u žáků sedmého ročníku druhého stupně základní školy. K výzkumu edukačního efektu byl vytvořen vstupní pre-test zjišťující znalosti žáků z předchozích let. Dále byly analyzovány znalosti získané po uskutečnění laboratorních úloh, které ověřoval analogický post-test. Snahou bylo, aby laboratorní činnost žáky motivovala k zájmu v přírodovědných oborech a zajistila lepší pochopení problematiky fotosyntézy, zejména pak jejích vstupních látek, odpadních látek a produktů. Dalším cílem bylo zjistit, jak žáci po absolvování výukového programu vnímají jeho atraktivitu, hodnotu a užitečnost a jak hodnotí své vynaložené úsilí při tomto typu výuky. Ke zjištění uvedeného bylo využito standardizovaného dotazníkového šetření IMI (Intrinsic Motivation Inventory). V práci jsou podrobně popisovány jednotlivé laboratorní úlohy, které byly součástí výukového programu aplikovaného v hodinách přírodopisu, dále postupy nezbytné pro jejich realizaci a reakce žáků na implementovanou badatelsky orientovanou výuku. Analýzou jednotlivých testů bylo zjištěno, že ačkoliv žáci v úvodu výukového programu...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectlaboratorní úlohycs_CZ
dc.subjectbadatelsky orientované vyučovánícs_CZ
dc.subjectfotosyntézacs_CZ
dc.subjectpřírodopiscs_CZ
dc.subjectLaboratory activitiesen_US
dc.subjectinquiry-based learningen_US
dc.subjectphotosynthesisen_US
dc.subjectbiologyen_US
dc.titleVýuka tématu fotosyntéza s využitím prvků badatelsky orientovaného učenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-08
dc.description.departmentKatedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId238392
dc.title.translatedTeaching the Topic of Photosynthesis using Aspects of Inquiry-based Learningen_US
dc.contributor.refereeNejedlý, Adam
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csBiologie, geologie a environmentalistika se zaměřením na vzdělávání - Pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enBiology, Geology and Environmental Studies Oriented at Education - Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá výukou fotosyntézy v hodinách přírodopisu na základní škole. Cílem práce bylo ověřit výukový program s prvky badatelsky orientovaného vyučování, zjistit jeho účinnost na míru získaných znalostí u žáků sedmého ročníku druhého stupně základní školy. K výzkumu edukačního efektu byl vytvořen vstupní pre-test zjišťující znalosti žáků z předchozích let. Dále byly analyzovány znalosti získané po uskutečnění laboratorních úloh, které ověřoval analogický post-test. Snahou bylo, aby laboratorní činnost žáky motivovala k zájmu v přírodovědných oborech a zajistila lepší pochopení problematiky fotosyntézy, zejména pak jejích vstupních látek, odpadních látek a produktů. Dalším cílem bylo zjistit, jak žáci po absolvování výukového programu vnímají jeho atraktivitu, hodnotu a užitečnost a jak hodnotí své vynaložené úsilí při tomto typu výuky. Ke zjištění uvedeného bylo využito standardizovaného dotazníkového šetření IMI (Intrinsic Motivation Inventory). V práci jsou podrobně popisovány jednotlivé laboratorní úlohy, které byly součástí výukového programu aplikovaného v hodinách přírodopisu, dále postupy nezbytné pro jejich realizaci a reakce žáků na implementovanou badatelsky orientovanou výuku. Analýzou jednotlivých testů bylo zjištěno, že ačkoliv žáci v úvodu výukového programu...cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the teaching of photosynthesis in primary school science classes. The aim of the thesis was to validate a teaching program with elements of inquiry- oriented teaching, to find out its effectiveness on the level of knowledge acquired by the pupils of the seventh year at the second grade of the primary school. To investigate the educational effect, an initial pre-test was designed to ascertain the pupils' prior knowledge. Furthermore, the knowledge acquired after the laboratory tasks were carried out was analyzed and verified by an analogous post-test. The premise was that the laboratory activity would motivate the pupils' interest in science and provide a better understanding of photosynthesis, especially its inputs, waste substances and products. Another aim of this thesis was to find out how pupils perceive the attractiveness, value and usefulness of the tutorial after completing it and how they evaluate their efforts in this type of learning. A standardized IMI (Intrinsic Motivation Inventory) questionnaire survey was used to determine the above. The paper describes in detail the different laboratory tasks that were part of the curriculum applied in science classes, as well as the procedures necessary for their implementation and the students' reactions to the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra biologie a environmentálních studiícs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV