Zobrazit minimální záznam

Concpet building process in geometry using the game OWL
dc.contributor.advisorJirotková, Darina
dc.creatorGandžalová, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-06T14:28:21Z
dc.date.available2023-11-06T14:28:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184166
dc.description.abstractThe main topic of this thesis is the conceptual process in the field of geometry, more specifically the process of pupils' cognition of geometric objects during the didactic game Owl. The research of the thesis is focused on pupils of younger school age 9-11 years old. The aim of the thesis is to map pupils' ideas about geometric objects, their accompanying phenomena and relations between them through experiments, the tool of which is the Owl game and its modifications. The didactic game Owl is described in detail in the theoretical part of the thesis. Here, the theoretical background for the design of the experiments and the analysis of the pupils' discussions are also presented and the terms used in the practical part are defined. These backgrounds include the terms concept and conceptual process, the stages of development of geometric language, the theory of levels of understanding and the theory of generic model, and last but not least the levels of geometric thinking of the author Van Hiele. In the practical part, I focus on the description of the methodology and the characteristics of both the overall group and the individual pupils in it. Besides, the paper includes a breakdown of the activity plan of each experiment with their expected outcomes for each group. This is followed by the...en_US
dc.description.abstractHlavním tématem této práce je pojmotvorný proces v oblasti geometrie, konkrétněji proces poznávání žáků geometrických objektů během didaktické hry Sova. Výzkum práce je zaměřen na žáky mladšího školního věku 9-11 let. Cílem práce je zmapování představ žáků o geometrických objektech, jejich průvodních jevech a vztazích mezi nimi prostřednictvím experimentů, jejichž nástrojem je hra Sova a její modifikace. Didaktická hra Sova je podrobně popsána v teoretické části práce. Zde jsou rovněž uvedeny teoretická východiska pro koncepci experimentů a analýzu žákovských diskuzí a jsou vymezeny pojmy užívané v praktické části. Mezi tato východiska se řadí termíny a, etapy vývoje geometrického jazyka, teorie úrovní porozumění a teorie generického modelu, a v neposlední řadě také úrovně geometrického myšlení autora Van Hieleho. V praktické části se soustředím na popis metodologie a charakteristiku jak celkové skupiny, tak i jednotlivých žáků v ní. Mimoto je součástí práce rozpis plánu aktivit každého experimentu s jejich očekávanými výstupy každé ze skupin. Následují realizace experimentů, jejich evidence a analýza. V závěru práce se zaměřuji na shrnutí celé práce, hodnotím míru naplnění všech zvolených cílů, mým posunem, který byl naplněn splněním úkolu a návrhem možností pro další případný výzkum. KLÍČOVÁSLOVA...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectDidaktická hracs_CZ
dc.subjectpojmotvorný proces v geometriics_CZ
dc.subjectanalýza učebniccs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectrozvoj geometrického jazykacs_CZ
dc.subjectDidactical gameen_US
dc.subjectconcept buidlding process in geometryen_US
dc.subjectanalysis of textbooksen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectgeomatrical language developmenten_US
dc.titlePojmotvorný proces v geometrii prostřednictvím hry SOVAcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-06
dc.description.departmentKatedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId250848
dc.title.translatedConcpet building process in geometry using the game OWLen_US
dc.contributor.refereeKvaszová, Milena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csHlavním tématem této práce je pojmotvorný proces v oblasti geometrie, konkrétněji proces poznávání žáků geometrických objektů během didaktické hry Sova. Výzkum práce je zaměřen na žáky mladšího školního věku 9-11 let. Cílem práce je zmapování představ žáků o geometrických objektech, jejich průvodních jevech a vztazích mezi nimi prostřednictvím experimentů, jejichž nástrojem je hra Sova a její modifikace. Didaktická hra Sova je podrobně popsána v teoretické části práce. Zde jsou rovněž uvedeny teoretická východiska pro koncepci experimentů a analýzu žákovských diskuzí a jsou vymezeny pojmy užívané v praktické části. Mezi tato východiska se řadí termíny a, etapy vývoje geometrického jazyka, teorie úrovní porozumění a teorie generického modelu, a v neposlední řadě také úrovně geometrického myšlení autora Van Hieleho. V praktické části se soustředím na popis metodologie a charakteristiku jak celkové skupiny, tak i jednotlivých žáků v ní. Mimoto je součástí práce rozpis plánu aktivit každého experimentu s jejich očekávanými výstupy každé ze skupin. Následují realizace experimentů, jejich evidence a analýza. V závěru práce se zaměřuji na shrnutí celé práce, hodnotím míru naplnění všech zvolených cílů, mým posunem, který byl naplněn splněním úkolu a návrhem možností pro další případný výzkum. KLÍČOVÁSLOVA...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of this thesis is the conceptual process in the field of geometry, more specifically the process of pupils' cognition of geometric objects during the didactic game Owl. The research of the thesis is focused on pupils of younger school age 9-11 years old. The aim of the thesis is to map pupils' ideas about geometric objects, their accompanying phenomena and relations between them through experiments, the tool of which is the Owl game and its modifications. The didactic game Owl is described in detail in the theoretical part of the thesis. Here, the theoretical background for the design of the experiments and the analysis of the pupils' discussions are also presented and the terms used in the practical part are defined. These backgrounds include the terms concept and conceptual process, the stages of development of geometric language, the theory of levels of understanding and the theory of generic model, and last but not least the levels of geometric thinking of the author Van Hiele. In the practical part, I focus on the description of the methodology and the characteristics of both the overall group and the individual pupils in it. Besides, the paper includes a breakdown of the activity plan of each experiment with their expected outcomes for each group. This is followed by the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra matematiky a didaktiky matematikycs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV