Vzdělávání seniorů v rámci U3V z pohledu lektorů
Education of seniors in U3V from the perspective of lecturers
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183971Identifikátory
SIS: 251117
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Danuše
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Andragogika a management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a managementu vzdělávání
Datum obhajoby
5. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
Seniorský věk, gerontologie, gerontagogika, vzdělávání, Univerzita třetího věku, motivace ke vzdělávání, kompetence, dovednostiKlíčová slova (anglicky)
Senior age, gerontology, gerontagogy, education, University of the third age, motivation for education, competence, skills1 ABSTRAKT Tématem práce je vzdělávání seniorů v rámci univerzit třetího věku na Univerzitě Karlově z pohledu lektorů. Práce popisuje jejich získané zkušenosti, možnosti a vnímané bariéry ve vzdělávání této populace na U3V v rámci celoživotního učení. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část vymezuje základní pojmy pomocí odborné literatury. Pojednává o významu učení se populace seniorů a o specifikách tohoto edukačního procesu. Další kapitoly jsou zaměřeny na samotné lektory v souvislosti s didaktickým procesem a psychodidaktikou. Zabývají se osobností lektora, jeho rolí a jeho kompetencemi. Teoretická část je doplněna o data o vývoji U3V na Univerzitě Karlově. KLÍČOVÁ SLOVA celoživotní vzdělávání, motivace seniorů ke vzdělávání, stárnutí, senioři, Univerzita třetího věku, U3V, bariéry ve vzdělávání
1 ABSTRACT The topic of the thesis is the education of seniors within the U3V at Charles University from the point of view of lecturers. The thesis describes her acquired experience, possibilities and perceived barriers in the education of this population at U3V as part of lifelong learning. The work is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part defines the basic terms with the help of professional literature. It discusses the importance of learning for the elderly population and the specifics of this educational process. Other chapters are focused on the lecturers themselves in connection with the didactic process psychodidactics. They deal with the personalities of the lecturer, his role and his competences. The theoretical part is supplemented with data on the development of U3V at Charles University. KEYWORDS lifelong learning, seniors' motivation for education, aging, seniors, University of the Third Age, U3V, barriers in education
